Отговорността за последствията от даден продукт при онлайн магазините е многопластова - тя няма как да се носи само от един човек. На първо ниво това са производителят на продукта, вносителят, дистрибуторът, както и търговецът на продукта. Всички те трябва да бъдат наясно за характеристиките на стоката, която създават, внасят или продават и най-малкото да я обозначат по правилния начин. Това коментира пред Bloomberg TV Bulgaria адв. Десислава Кръстева, старши правен експерт във фондация "Право и интернет".
Тя допълни, че на второто ниво са самите платформи, на които продуктите се позиционират, както и създателите на съдържанието, в което стоката е включена. И на трето ниво, което е най-важното от всичките - отговорността е на родителите, каза Кръстева. Те имат личното задължение да наблюдават потреблението на своите деца. Към третото ниво се включва и работата на държавните регулатори, които следят за нередности в онлайн търговията.
Казусът, който предизвика коментара по темата, бе за шестгодишната Мария от Бургас, която в опит да отговори на предизвикателство от TikTok погълнала магнитни топчета в опит да имитира пиърсинг на езика.
Според адв. Кръстева нормативната уредба в България относно този тип търговия, особено с детски играчи, се урежда от конкретна директива на ЕС. Гостът посочи, че още от 2008 г. има наредба и за магнитните детски играчи, която също е базирана на европейска директива.
Целия разговор може да видите във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.