Доставките по море ща стават по-бавни и по-скъпи и това ще се отрази и върху цените на стоките, прогнозира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria доц. Момчил Антов, директор на Националното сдружение на българските спедитори. Той коментира затварянето на един от терминалите на третото по големина пристанище в света - китайското Нингбо и поясни, че подобни случаи ще зачестяват.
Блок влаковете не могат да заменят морския транспорт, припомни експертът.
Причината за затварянето на терминала е случай на коронавирус . В резултат на това товарите са насочени към другите терминали на пристанището и то е претоварено - в зоната на изчакване в момента са 140 кораба, поясни още Антов. Става въпрос за блокирани стоки и суровини, тоест потърпевши са и потребители и производители.
Очакванията са терминалът да възстанови работата си до края на септември и големите корабни превозвачи вече реагираха и започнаха да заобикалят Нингбо, поясни експертът.
Той посочи, че през тази година блокираната работа на пристанища и морски съоръжения да зачестят и сериозният бизнес вече изграждат стратегии за реакция.
В началото на годината аварирал кораб затвори за дни Суецкия канал, а Нингбо е второто затворено китайско пристанище за последните дни.
Какво коментира още експертът можете да видите в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 3 години Еффтино е само във фантазиите на тия, които никога не са правили каквото и да е, да не говорим за внедряване в масово производство на иновации. Прекаляваш с твоите преувеличения и лъжи! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години По-ниските тарифи ще се постигнат чрез по-ниската цена на горивото ( втечнен МОН Gas ), което е над 20 пъти по-евтино ($0.05/kg) от корабното гориво, и което ще се ползва в рамките на 25-30 часа, вместо на 40 дни , колкото трае един курс Пекин-Ротердам . Освен това един товарен Дрон ще бъде безпилотен и 100% автономен, командван от сателити или стратосферна сателитна платформа - тоест няма да се плаща за персонал освен за двама-трима оператори, които ще управляват на екран около стотина дрона всеки . При средна цена около 3000 долара за един 40-футов контейнер в момента, цената за превоз Пекин (Шанхай) - Ротердам на 25-тонен карго-дронен контейнер ще бъде около 700 долара . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години хахаха, глупости... как ще постигнеш по ниски тарифи? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Дублиране Пътя на Коприната по Въздух, с Водородни Карго- и Пасажерски Дронове - https://drones.alle.bg , ще предложи времетраене от 30 ЧАСА на превоз "от врата до врата" , вместо сегашните 40 ДНИ с морски превоз, широки възможности за групажи и отклонения от курса , и много по-ниски тарифи . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Защо? Хората са странно нещо, видят нещо и го превръщат в закон Какво се е променило спрямо пре-пандемичните условия? Кораби колкото си искаш. Изобщо, сега цялата мантра е, всичко нагоре защото идва инфлация, има недостиг и т.н. Глупости, не се хващайте. Има от всичко по много. Спекулира се с всичко. Затворило едно пристанище, е й? Преди не затваряха ли? Нямало чипове за колите. Ами то толкова много коли има по света, продайте първо произведените и тогава измисляйте модели - уж нови, а с една, две промени и надути цени Всички се възползват, за да покриват загубите от миналата година. Да, ама не. .. Нали гледам по заведенията, една бира вече 5 лева. Разходите им били повече заради Ковид, цените се вдигнали. Ами пиите си бирата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар