Четирима на всеки десет афганистанци са неграмотни, а от населението в размер на 40 млн. души реално само 11% ползват интернет услуги. Лидер сред социалните медии е мрежата за микроблогинг Twitter, като 60% от ползващите интернет афганистанци я ползват. Тези данни изнесе Ален Попович, маркетинг директор на Connect Me, в ефира на „Бизнес старт” на Bloomberg TV Bulgaria. Гостът коментира предизвикателствата, пред които се изправят социалните мрежи в един управляван от талибаните Афганистан. Сред останалите силно ползвани в страната социални мрежи са Facebook, Messenger и WhatsApp.
Когато се коментира афганистанското потребление в социалните мрежи, задължително трябва да се има предвид и Пакистан, защото той има огромно влияние върху Афганистан, каза още специалистът. По думите му талибаните не са някаква архаична група от хора, която няма никаква идея как да използва технологиите.
Блокирането на профили не би било най-целесъобразното действие, защото имайки предвид колко опасни са в момента талибаните, най-вероятно тяхната комуникация ще бъде следена, посочи Попович.
“Няма как да следиш комуникацията им, ако я блокираш“, каза той.
Ако съдържанието на талибаните включва подтикване към насилие, то няма нужда от специална стратегия, за да бъде прихванато. Самият алгоритъм на социалните мрежи ще го спре веднага, както и при всеки друг подобен случай, посочи още Ален Попович.
„Facebook, Twitter, Instagram - големите технологични компании се водят по решенията на силните държави в света. Каквото решат силните, това ще направят големите”, поясни специалистът.
Целият разговор може да видите в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!