Френският онлайн търговец на дребно от типа „Направи си сам“ (DIY) ManoMano постигна оценка на компанията от повече от 1 милиард долара след нов завършен кръг на финансиране. Група рискови капиталисти е инвестирала общо 355 милиона щатски долара (300 милиона евро), съобщи компанията във вторник. Освен това основателите Филип дьо Шанвил и Кристиан Ресон са вложили 725 милиона долара за осемте години от основаването на компанията.
Сега стартъпът се оценява на 2,6 милиарда долара, се казва в съобщение. При оценка от над 1 млрд. долара се говори за „еднорог“.
С набраните средства платформата от типа „Направи си сам“ възнамерява да расте и до края на 2022 г. трябва да бъдат наети около 1000 нови служители. Ръководството очаква възможности за растеж по-специално от германския пазар и там ще влезе в пряка конкуренция с мегамагазините от типа „Направи си сам“ и градински центрове. „Германският DIY пазар е най-големият в цяла Европа и предлага огромен потенциал за нас. В същото време сме наясно, че е силно конкурентен и зает от местни марки“, казват основателите.
Всеки трима на петима французи познават марката. 2020 г. отбелязва ускорение на бизнеса на европейските пазари (Белгия, Испания, Италия, Германия и Обединеното кралство), където компанията постига 40% от обема на бизнеса си.
Вече на печалба от 2019 г. за своите потребителски дейности във Франция, ManoMano ще бъде печеливша и през 2020 г. и за дейностите ManoManoPro (b2b сегмент). Във Франция 10% от занаятчиите са клиенти на ManoManoPro. Те намират ексклузивен каталог от 55 хил. професионални продукта и персонализирана поддръжка благодарение на екип от мултиспециализирани експерти, посветени на продажбите, съветите и обслужването на клиентите. А след пускането на приложението BtoB през 2020 г. обемът на бизнеса на този професионален пазар се е увеличил със 140%.
Вижте повече технологични новини във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!