Застрахователните продукти следват глобалните тенденции и начина на живот на хората. В последно време хората започват да притежават все по-малко собствени активи и вместо това започват да делят коли, пътувания и т.н. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Марио Костов, управител на БНП Париба Кардиф България.
По думите му всичко в сектора върви в посока дигитализация.
„В бъдеще при застрахователните компании ще има все по-голямо значение обработката на данните и правилното трансформиране на различните процеси. След 10 години голяма част от служителите в застрахователния сектор ще бъдат заменени от роботизирани машини“, каза още той.
Гостът е на мнение, че тенденциите в застраховането вървят в посока да плащаме, когато ползваме нещо, т.нар. pay-as-you-go.
"Вече е все по-малко важно да имаш дългосрочна протекция (...) Хора, които делят едно жилище, споделят разходите за застраховките по него. Каналите за обслужване на клиентите стават дигитални. Все по-малко ще виждаме традиционните застрахователни продукти, обслужвани през традиционните застрахователни компании", каза още гостът.
Всяка година БНП Париба Кардиф прави изследване за обществените нагласи. Глобалното им проучване за влиянието на кризата върху застрахователния бизнес е направено в 21 държави, които представляват 60% от глобалното население, припомни още Костов.
"59% от анкетираните казват, че или са загубили доходи, или очакват да загубят в следващите няколко години. 44% са отложили част от техните бъдещи покупки или инвестиции, което показва забавяне на световната икономика", представи той част от данните.
От думите на госта стана ясно, че държавите, в които има силна социална система, са по-малко обезпокоени от пандемията. А пък в Латинска Америка, Азия и Източна Европа хората са доста по-загрижени.
"Резултатите от проучването сочат, че жените се тревожат повече относно последиците от пандемията в сравнение с мъжете. Друга тенденция е, че при младите хора загрижеността е по-висока, отколкото при хората на зряла възраст", допълни Костов.
Целия разговор вижте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.