В България спешно трябва да се инициира обществен разговор по темата за електрификацията на колите, тъй като страната ни, която е с най-стария автопарк в ЕС, не е подготвена за този преход. Това мнение изказа в в ефира на предаването „Клуб Investor“ на Bloomberg TV Bulgaria Калоян Желев, автомобилен експерт.
„За мен е напълно непонятно защо не се говори за това – вероятно се страхуваме от гледката или се страхуваме да признаем ситуацията”.
Желев е прегледал предизборните програми на основните политически партии и е останал с впечатлението, че дори и тези, които имат по някое разписано изречение, а те далеч не са мнозинство, показват фундаментално неразбиране на проблема и липса на експертност.
„В ситуации като българската в огромна част от политиките, особено в ранния си етап, няма как да не бъдат непопулярни тези теми. Големият страх на всички политически партии са непопулярните решения, с които рискуват да изгубят избиратели“, каза той.
Според Калоян Желев спешно се нуждаем от признаване на проблема. По думите му на този етап политиците остават със широко затворени очи.
В средата на юли предстои да излезе предложение, което да завиши още въглеродните цели за 2030 г. и нататък, до степен, заради която Германската асоциация на автомобилните производители излезе с изключително остър текст. Желев коментира темата, прогнозирайки, че „ще се разгърне в още по-голяма степен този стремеж към електрификация, защото това е една от мега тенденциите в автомобилната индустрия“.
„Ако говорим само за двигателите с вътрешно горене, след около 5 години ще влезе новият емисионен стандард „Евро 7“, в който по-голямата част от основните емисионни величини са с между 5-10 пъти по-строги изисквания за очистване, което ще оскъпи допълнително автомобилите с вътрешно горене“, каза още Калоян Желев.
До какво ще доведе голямата амбиция и бързане на Брюксел и дали политиците и законотворците ще осъзнаят какъв е вторичния ефект от мерките, които предлагат – вижте в целия разговор.
преди 3 години Поредният ***, който си мисли, че суровините идват от магазинът, а токът - от контактът. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години много е прав човекът . прави впечатление колко много електрички вече вървят из софето . преди виждах по една-две из трафикът дневно , а сега има постоянно . а зарядна инфраструктура йок . на всяка известна на мен зарядна от средно ниво , постоянно висят по няколко да се зареждат . има доста плъг-ин хибриди също . бих дал пример с южна корея , въпреки че финансово не сме съпоставими , но все пак ... в сеул , са решили през '18 до '22 да инсталират 1ГВт соларни панели по всички обществени и частни сгради с добро южно слънцегреене . поставили са си национална цел до '30 - 30% от автомобилният им парк да са електрички . строят едни от най-модерните в момента вятърни паркове - естествено с европейски турбини и инфраструктура . понеже при тях е дълбочко крайбрежието ще строят и мрежа от плаващи вятърни централи . до '30 имат график за 8,2ГВт вятърен капацитет за $43млрд . до '50 са твърдо решили да постигнат въглероден неутралитет . имат план !!!!! ... и това е държавата дето може самостоятелно да си строи ядрени централи ... :))) ... у нас ако питаш форумните енергетици ще ти обяснят всичко кое как и колко е невъзможно ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Автора е в заблуда - в Б-стан всички общински електромобили са 100% спонсорирани от бюджета :) Частниците както обикновено го ду-хат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар