Пандемията ускори процеса на дигитализация, което обаче заедно с масовото разпространение на работата от вкъщи доведе до рязка ескалация на киберинцидентите. Жертви са както обикновени хора, така и големи корпорации и институции. Това каза в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Александър Господинов, експерт по киберзастрахованe.
Като вариант за справянето с проблема гостът обясни, че е важно хората да имат киберзастраховка или да използват услуги за киберсигурност. Комбинирайки ги, всеки един потребител може да се чувства по-защитен, добави експертът.
Според него България е един от най-развитите пазари на киберзастраховане в Източна Европа.
„Повечето кибератаки срещу бизнесите в България са свързани с масирани фишинг атаки и сдобиване с векторна информация на компанията“, съобщи експертът.
Гостът сподели, че повечето атаки от киберпрестъпниците са насочени към по-малките и средните бизнеси в България, тъй като в по-големите компании е нужно по-дълго време за обработка на нужна информация за тяхната атака.
„Комбинирайки IT услуги със застрахователен продукт клиентът е защитен, тъй като застрахователят ще му изплати обезщетение. По този начин рискът от кибератака и щетите от нея се регулират до минимум“, каза още Александър Господинов.
Целия разговор вижте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 3 години Ще, все е изплатил :) Застраховането като цяло е на дъното по развитие, услугите за киберсигурност - и те. Нула по нула все нула. отговор Сигнализирай за неуместен коментар