Според него ключовата дума е адаптация, като компаниите по-бързо са променили бизнес модела си.
“Бизнесът и крайните клиенти вече са много по-прагматични. Те не се ръководят от произхода и марката, а от това, което се предлага”, посочи той.
Василев и Иво Атанасов, проектен координатор на Dare to Scale, разказаха повече за акселераторската програма, която е отворена за кандидатстване до 30 април.
Атанасов обясни, че в Dare to Scale могат да се включат компании от всички сфери на икономиката и всички региони на страната. Той отбеляза, че условието е те да са реализирали оборот от поне 200 хиляди лева за миналата година, броят на служителите им да не е над 150, а бизнесът им да има потенциал за глобален растеж.
Той уточни, че програмата продължава четири месеца, като може да се провежда в присъствена и виртуална форма.
“В рамките на програмата всяка компания работи с индивидуален ментор по теми, които са близки до нейните предизвикателства. Финалът е през декември”, посочи проектният координатор на Dare to Scale.
Момчил Василев посъветва предприемачите в нашата страна да вярват в себе си и да не се самоограничават.
“Един от проблемите на предприемачите от по-малките пазари е, че налагат ограничения върху себе си, които не съществуват в съвременния глобален свят, смята той. – Предприемачите трябва да мислят дългосрочно и да действат. Никой не е успял без грешки.”
Василев разказа, че Endeavor - организатор на Dare to Scale, започва дейност в България през 2015 г., като офисът на компанията до момента е подкрепил над 70 предприемачи от повече от 40 компании.
“Дружествата са генерирали приходи от 320 млн. лева през 2020 г. и са създали над 1700 работни места”, посочи той.
Кои са добрите примери за фирми, които след преминаване през акселераторската програма, регистрират растеж? Колко компании влизат в мрежата на Endeavor? Как се промени организацията на събитията?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на предаването “В развитие” гледайте тук.