Виното е една от визитните картички на България, наред с розовото масло и киселото мляко. Страната ни се възползва умело от това, а усилията занапред трябва да са насочени към това да няма пречки пред бизнеса. Това каза в ефира на Bloomberg TV Bulgaria инж. Красимир Коев, изпълнителен директор на Изпълнителна агенция по лозята и виното.
Според него въпреки пандемичната обстановка през 2020 г. българските винопроизводители са успели да реализират продукцията си, което е довело до тройно по-голям износ за местното производство.
„По време на първото затваряне се получи така, че първите страни, които блокираха износа, бяха Франция, Испания и Италия – лидерите във винопроизводството. Тогава пазарът се промени и големи партиди вино от България запълниха тази ниша“, каза гостът.
От думите му става ясно, че това освобождаване на обемите в резервоарите на винопроизводителите е помогнало за реколтата през 2020 г. и е създало възможност гроздето да бъде прибрано на конкурентни цени, съпоставими на тези във Франция и Германия.
"Във Франция и Германия през 2020 г. се възползват от т.нар. мярка „кризисно дестилиране на вино. Виното се дестилира, за да може впоследствие да се използва в производство на дезинфектанти. Нашите винопроизводители отхвърлиха мярката и успяха да реализират количествата вино, без то да залежава“, обясни Коев.
От миналата година възможностите да се пътува са ограничени, а това даде възможност за вътрешен туризъм и виненият туризъм в България само печели от това, разясни гостът.
Целия разговор можете да видите във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.