„Градът по нищо не отстъпва на испанския град Билбао, който е добър пример за иновативност", обясни той. „Бургас има абсолютно същите географски плюсове като испанския крайбрежен град. Липсва му само река. Но пък има летище и градски транспорт, който постоянно се обновява. Въпреки това има още много неща да се случат, за да се постигнат същите резултати като в Билбао“, посочи той.
Левков заяви, че партньори от Билбао участват в проекта Смарт сити клъстер.
„Инициативата ни даде възможност да видим нещата, които са постигнати в Билбао. Градът е бил много мръсен преди години, а в момента има невероятен парк, а в града може да видите всички видове транспорт – има летище, тролейбуси. Няма никакви задръствания и колите се движат с 30 км/ч.", каза още Илия Левков.
Той смята, че най-важното при пътуването с електромобил е то да е обезпечено и да гарантира бързо предвижване от точка А до точка Б.
Левков обяви, че България изостава драстично със станциите за електромобили.
„Инициативите на градовете в България са силно закъснели. Вече 12 години работим в индустрията за електромобилите, но броят им, обаче, остава малък в сравнение с другите европейски страни“, отбеляза той.
Гостът подчерта, че с нарастването на броя на електромобилите ще се увеличава натискът върху изграждането на нова инфраструктура. В момента има около 300-350 зелени станции в България.
От думите на Левков стана ясно, че общините са активната страна във финансирането на изграждането на станции за зареждане.
„Вие си купувате електромобил, а общината ви предоставя място, като дори инвестира в изграждането на зелената станция. В България този процес трябваше да премине през законодателни промени", категоричен е председателят на „Индустриален клъстер Електромобили“.
Кога ще е възможен преходът към електромобили? Как се финансира изграждането на зарядни станции? Кога ще има в България умни градове и зелен транспорт? Крият ли опасности готвените забрани и ограничения на двигателите с вътрешно горене? Кои проекти ще се толерират и финансират от Европейската комисия и ЕС?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.
преди 3 години xapoznai,Ама той и разписание ли имал транспорта в Бургас?..Направо кипи от акъл.А за това, че разбъркаха линиите в града и и бургазлии пустосват 'умните' промени знаеш ли?..Иначе съм ги признал за детелината на Меден Рудник.Колко съм чакал на бившия светофар там. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Бургас е социалистически град, създаден след преселването на странджанските сeляни в него. Затова не трябва да се учудвате какъв патриотизъм "извира" от него за разлика от Варна, която е град с 2500 годишна история. Не трябвада се учудвате също, че 17% от престъпленията в България сеизвършват по Южното черноморие. До колкото ми е известно, селският манталитет властва 3 поколения след преселването в града. Така че съжалявам, но кметът Николов ще трябва да изчака още едно(поне 20 години) поколение, за да мисли за какъвто и да е смарт. Нищо лично, просто факти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Не е разбрал обаче за какво се използва термина "смарт сити"... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Много е добре транспорта има разписание. Повечето светофари осигуряват предимство (ако не и всички) на градския транспорт АКО закъснява. Задръстванията са в рамките на 20 минути, основно около 8:00 и 17:00 и то за автомобилите. В останалото време може да прекосиш града за 10 минути.В общия случай ходенето да вземеш някой е безсмислено, градския транспорт е по-бърз. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Пълни глупости.Разбъркаха градския транспорт в Бс като за световно, умен бил.Г-н Левков откога не е ходил там?.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар