По думите й мнозинството от клиентите са съвестни и разумни, като продължават да увеличават устойчиво нивото си на финансова грамотност.
"В проучването ни "Потребителският кредит на българина" отчитаме, че една от трите най-търсени цели за кредитиране е обединяване на задължения. Тя има и най-висок среден размер от около 10 хил. лева. С други думи, българите предпочитат да намалят текущата си вноска, да удължат срока на кредита си, така че да имат по-голям разполагаем бюджет, да могат по-умно да управляват средствата си, и най-вече да не се ангажирани да изплащат вноски към няколко различни институции", посочи тенденцията във финансовото управление на личните финанси Людмила Петрова.
Според нея в областта на кредитните карти се отчита 70% ръст на активността при разплащания на ПОС терминали.
"Реално погледнато, вече хората знаят, че банкоматът не е най-подходящото средство за използване на кредитни карти. Освен всичко останало, тези българи, които използват нашите кредитни карти, около 46% от тях изплащат изцяло задълженията си в рамките на гратисния период, който при нас е до 58 дни", уточни специалистът.
Маркетинг мениджърът на БНП Париба Лични Финанси е на мнение, че това показва, че българите знаят как да управляват добре своите картови разплащания по начин, по който избягват плащането на лихва.
По отношение на онлайн търговията експертът посочи, че финансовата институция отчита 25-процентен ръст на дигиталните трансакции през последното полугодие.
"Българите се научиха не само на онлайн картови разплащания, но и на онлайн покупки на стоки на изплащане“, коментира Людмила Петрова.
Тя потвърди, че все повече се подават дигитални заявления за парични кредити, като 46% от заявленията са подадени онлайн. В БНП Париба Лични Финанси отчитат двуцифрен ръст при използването на дигиталните онлайн услуги, които се предлагат на платформата на кредитната институция.
От разговора стана ясно, че през последната година най-голямо търсене при стоките на изплащане е за смартфони и лаптопи, като преносимите компютри не са били обект на подобна тенденция преди пандемията.
"Поради извънредната обстановка и принудителното затваряне средната цена на лаптопа скочи с 90% спрямо предходния период, а на най-търсения смартфон - с 64 на сто", информира Людмила Петрова.
Тя е на мнение, че след пандемията клиентите ще продължат да търсят човешкия контакт, топлото отношение и доверената връзка между самия клиент и банката, въпреки нарастващата степен на дигитализация на кредитирането.
Как се отрази на обема на кредитирането затварянето заради короновируса? Промени ли пандемията условията в изискването към кредитополучателите? Как се движат лихвите по заемите?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да видите тук.