Потребителите по време на Черния петък ще бъдат буквално обстрелвани с предложения за намаления в рамките на кампанията. Но онова, което е важно да знаем, е, че цената, която плащаме, е реалната стойност на онова, което купуваме. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителитe (КЗП).
През последните години трайно нараства тенденцията потребителите да предпочитат да пазаруват в интернет, а от друга страна условията на пандемията тази година също допринесоха за това, коментира Маргаритов.
„На практика следващите три седмици онлайн търговията ще бъде основният източник на закупуване на стоки, на коледни подаръци. В интернет може твърде лесно човек да направи съпоставка на цената за една и съща стока, която се предлага в различни онлайн магазини. И да видим дали наистина, когато говорим за 80% намаление, то е реално“, каза Маргаритов.
По думите му това е и акцентът на текущия контрол, който КЗП извършва още от началото на месеца, защото кампанията тази година продължава повече време – дали цената, която се предлага, е действително намалена цена, или търговците се опитват да „хитруват“.
„Имаме вече няколко случая, в които сме установили подобни нарушения и съответно търговците ще бъдат санкционирани за прилагането на нелоялни търговски практики“, каза още шефът на КЗК.
По думи на госта ако потребителите сами установят, че такива практики се предлагат, могат да реагират с т.нар. „потребителска санкция“ и да откажат да закупят продукта.
Маргаритов цитира данни на НСИ, според които около 80% от потребителите са заявили, че плануват да се възползват от намаленията на кампанията "Черен петък", а средствата, които са заявили, че ще заделят, са около 400 лв.
Целия разговор може да видите във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 3 години Един голям онлайн магазин, всяка година отнася хиляди левове, че единия път май и над милион лв глоба, но раята пак си пазарува от там и се радва на "авантата". отговор Сигнализирай за неуместен коментар