Коронавирусната пандемия увеличи онлайн продажбите на вино у нас. Някои търговци отчитат ръстове от между 200 и 300%. Това каза Галина Нифору, председател на Българската асоциация на износителите на вино, в предаването “В развитие” по Bloomberg TV Bulgaria.
“Ударът от коронавирусната пандемия върху ресторантьорския сектор засегна и винения бранш”, коментира Нифору. Тя отбеляза, че над 50-процентен дял от консумацията на вино протича в заведения, така че тази част от продажбите е била абсолютно замразена.
“Положителното е, че отчетохме между 10 и 15% ръст на продажбите в магазините”, посочи гостът.
Нифору добави, че износът също е бил замразен, но продажбите започват да се възстановяват. Като най-силно износни пазари за България тя посочи Китай, Русия, САЩ и Европейския съюз.
Според госта браншът може да се възползва от освободени пазари след удара на коронакризата, тъй като някои от традиционно силните износители на вино бяха сред най-засегнатите. За това обаче е необходима подкрепата на държавата, предупреди Нифору.
“Ако направим план за 3 години на кои пазари е по-добре да насочим вниманието си - имаме шанс. Българското вино е с много добро съотношение цена-качество, това трябва да промотираме”, заяви гостът.
Нифору коментира и предстоящият Балкански винен конкурс, който ще се проведе за девети път - в Белград.
Повече за събитието и мястото на българското вино на глобалната сцена вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.