Засега не сме особено засегнати, защото на този етап нямаме производство, очакваме дългосрочно ситуацията да се подобри, допълни гостът.
Илиев посочи, че Vinghen е близо до получаването на инвестиция, след което ще премине към по-сериозната работа по подготовката на производството. Той отбеляза, че в последните месеци компанията е водила преговори с инвеститори у нас и в САЩ.
„За реализиране на бизнес плана ни са необходими 160 хил. евро начален капитал. Това е нова инвестиция, която трябва да се направи, и тя не включва всички инвестирани до момента средства“, уточни гостът.
Според него проблеми на британския пазар заради Brexit няма да има, но в случай на такива, компанията не би стъпила там.
„В Кралството като цяло пуш-скутерите са средство за развлечение и спорт, а не толкова за придвижване и ходене на работа, както е в Германия, Холандия, Белгия и някои скандинавски страни“, заяви той.
Илиев коментира и заявката на General Motors да напусне пазарите в Австралия, Нова Зеландия и Тайланд. „Решението не е учудващо, тяхната дългосрочна стратегия е за цялостно свиване от световните пазари“, изтъкна той.
„Автомобилната индустрия е в активни процеси на реорганизация. От това нещо може да загубят някои брандове, но силните ще останат“, коментира Илиев.
Според госта навлизането на General Motors в сектора на електромобилите не е закъсняло, компанията има огромен ресурс и може да си позволи летящ старт.
„General Motors има възможност да създаде модел, дори на по-ниска цена, с което да привлече много клиенти“, коментира той.
По отношение на автономните модели Илиев отбеляза, че самите компании не са сигурни накъде точно ще се движи пазарът при тях.