IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще създаде ли гражданското образование критично мислене

С проекта „КЛАС“ учениците се ориентират по-добре в динамичната обстановка и знаят как работят институциите, посочи Любов Панайотова от фондация „Европейски институт“

22:27 | 11.02.20 г. 7
<p>
	<em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Гражданското образование става достъпно за българските училища чрез проекта „КЛАС“ - абревиатурата на критични, любознателни, активни, смели. Той се финансира от Исландия, Лихтенщайн и кралство Норвегия по линията на европейското икономическо пространство. Това посочи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването „Смарт час“, Любов Панайотова, директор на Фондация „Европейски институт“.

„Виждахме, че младите хора имат нужда да се изучава гражданско образование, но за нас изключително важен елемент беше медийната грамотност, която формира критично мислене“, смята тя.

Панайотова разказа по какъв начин ще бъдат насърчавани гражданското образование и критичното мислене и какви са групите, към които тези дейности ще бъдат насочени.

„Групите са съставени от по-големи ученици, които вече могат да правят разбор на определени медийни публикации, да отсяват дезинформацията от реалната информация, да могат да пишат и правят медийни продукти“, информира Панайотова.

Според нея основната идея на проекта е да покаже на подрастващите колко е лесно да се манипулира информацията чрез социалните мрежи, с цел да се притъпи чувството за справедливост и проявите на активност спрямо определен проблем.

Тя сподели за бъдещ проект, който да бъде свързан с образованието и на най-малките ученици.

Учебните помагала за гражданско образование, които са изготвили от Фондацията „Европейски институт“, ще имат за цел най-вече да подготвят учителите, които да предадат знанията на своите ученици.

„Нашият проект включва активна работа с преподавателите и класните учители. Ще проведем семинари за тях и ателиета за учениците в 14 български града“, каза Любов Панайотова.

Тя е на мнение, че чрез гражданското и медийното образование децата ще бъдат много по-подготвени за динамичната обстановка и ще бъдат наясно как работи всяка една институция в страната.

„Младите са поколението на социалните мрежи, при тях не съществуват граници, трябва да свикнат да живеят в този бързо променящ се свят, но винаги да търсят добрия източник на информация“, съветва директорът на Фондацията „Европейски институт“.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:28 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

7
rate up comment 4 rate down comment 1
ДХДО
преди 4 години
"Най-голямото нещастие за един народ е да има история."===И що така мислиш? Китайската история, като датира от преди има-няма 5 илядо годин, да не би това да им се е отразило върху демографската, културната, икономическа, военна и цивилизационна тежест, която имат?За голяма група от хора, които не ги свързва никаква история си има съвсем конкретно понятие: тълпа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 3
khao
преди 4 години
Най-голямото нещастие за един народ е да има история.---много правилно, но тук ще бъдеш нахранен с минуси :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 1
Бидонойл
преди 4 години
Излишно е да ги хвалиш. И без това им завиждаме, че успяха да построят комунизма.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 3
studioaa
преди 4 години
Норвегия е една съвременна комунистическа страна, която прилага високо-технологична репресия на собственото си население, като заедно с това издига в култ стълбовете на марксизма/ленинизма като женската еманципация, премахването свободата на словото, тотален държавен контрол върху икономиката, комунално отглеждане на деца и много други... Норвежкия модел не е норвежки, а марксо-ленински...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 3
Бидонойл
преди 4 години
Най-голямото нещастие за един народ е да има история.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 8 rate down comment 3
Императорът
преди 4 години
Хайде ако може тия от норвегия, дето крадат масово деца (и международния съд ги осъди вече няколко пъти) да стоят по-далече от образованието ни, а ??? На какво точно могат да научат младите хора тия отвратителни *** и изкълченяци - най-деградиралата част от и без това културно примитивното скандинавско население? Защо все допускаме да ни поучават някакви варвари които - когато ние сме имали държавност и култура, са се криели в пещерите от Саблезъбият и са ръфали сурово месо?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 2
dr.5rov
преди 4 години
...но винаги да търсят добрия източник на информация.Добрият източник на информация? Такъв няма. А и е невъзможно животът ти да минава в търсене на "добър" източник. Обикновенно се доверяваме на източници, които говорят неща в синхрон с нашите разбирания и отхвърлям източници, които говорят обратното. Но затова пък ако създадем в младите подходящите разбирания за нещата, те сами ще си намират "добрите" източници. Това, както повечето неща е нож с две остриета - и добро и лошо. Всъщност става въпрос за създаване на ценностна система в младите. Казвам горното, защото имам внук и наистина имам затруднения да го науча да рзличава доброто от лошото, правилното от неправилното заради силното външно влияние. Въпросът е дали аз ги различавам правилно и дали моята ценностна система е правилната. Така че намеренията на тези от Лихтенщайн?, Исландия? и особенно тези от Норвегия ?!!! са добри както обикновенно се декларира, Но на какво всъщност ще ги учат? А ние, както обикновенно лакоми за малко парици, сме готови да разтворим бузи колкото се може по-широко.Да възпитаваме децата си не е ли наше задължение, а не на тези от Лихтенщайн и сие и особенно на тези от Норвегия?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още