Не е категорично ясно, че електромобилите са бъдещето на автомобилната индустрия. Производители като BMW например виждат бъдещето и във водорода. В същото време техническият прогрес е толкова бърз, че не е невъзможно да се появят и принципи на задвижване, за които все още не се сещаме. Това каза автомобилният експерт Калоян Желев в предаването „Светът е бизнес“ по Bloomberg TV Bulgaria.
„Нека не забравяме, че в момента Европа е може би единственият регион в света, който се бори за намаляване на въглеродния си отпечатък, докато всички останали търсят икономически растеж“, отбеляза Желев.
Той коментира и причините американският производител на електромобили Tesla да избере Берлин като място за новата си гигафабрика. Според експерта това е единственият рационален и разумен избор за Tesla, въпреки че цената на труда на час в автоиндустрията в Германия е 60 евро, докато в калифорнийския завод на компанията например е 18 евро.
„Берлин се превърна в технологичен хъб на стартъп компании… Градът няма автомобилната предистория, но за сметка на това на няколко часа път с кола са всички големи центрове. Още повече, че е в екосистемата на автомобилната индустрия, има веригата на доставките и просветената и квалифицирана работна ръка“.
Според госта, ако България разчита да привлече голям, сериозен автомобилен инвеститор, би трябвало да се замисли каква е средата, която иска да създаде, и дали евтината работна ръка наистина е най-голямото ѝ предимство.
Друга тема, която Желев коментира, е необходимостта от подновяване на автомобилния парк у нас.
"Лошото състояние на автомобилите има проявление на улицата всеки ден", посочи експертът.
Целия разговор гледайте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 4 години Докато съществува техническата цивилизация, няма как да има окончателни технологии. Всеки нов продукт е просто етап в развитието. Но електрическите коли са важен етап. Не знам дали ви е известно, но първите електрически автомобили са се появили горе-долу по същото време като бензиновите. Тогава е победила по-добрата технология, тъй като средствата за съхраняване на електроенергия все още са били твърде несъвършени. Ако днес те успеят да се наложат, това ще е голяма победа. 95% от нефта се използва в транспорта. Сами си правете изводите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Статията е изключително смислена. Електромобилите са етап от откачването от фосилните горива. Тепърва има да се откриват нови технологични хоризонти. А това с водорода са стари прашасали папки, които досега не беше угодно да бъдат отваряни. Обяснението за това е още едно важно заключение от статията - че другите страни гонят растеж, а тези, иновативните, вече се замислят върху други неща. Мисленето се променя, макар и бавно и малко след проблемите. Растежът вече работи срещу човека. Защото под растеж се разбира единствено - финансова печалба. Нима не е печалба да не бъдат изсечени амазонските гори, нима не е печалба да не бъдат прахосвани ограничените суровини, за да се произвеждат стоки с програмирана амортизация, нима не е печалба да не бъдат замърсявани огромни пространства с отпадъци, които и черна дупка не може да побере? Нима не е печалба едно по-любезно отношения към околния свят - животински, растителен и всякакъв, оттам и към самите нас? Ние сме впрегнати в една кучешка надпревара, а за мюре са ни сложили картината "Голата маха" на Гоя. Експлоатират най-първичните ни инстинкти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар