Той подчерта, че автомобилната индустрия е стара, добре развита и работеща и че е научил как се случва развойната дейност по най-добрия начин.
„Моята интерпретация на тема пуш-скутер е хибрид между класическа трoтинетка и велосипед, като има голямо предно колело и малко по-малко задно“, обясни Илиев.
Инженерът коментира, че в България все още няма добре развита инфрастуктура от велоалеи и че повечето от тях са по-скоро фиктивни.
„Развитието трябва да започне с държавна политика в тази насока, така че хората да слязат от автомобилите, да се качат на градски транспорт и на алтернативи като електрически велосипеди и тротинетки”, съветва автомобилния инженер.
Според него е важно да се създадат прототипи, които да бъдат тествани дали работят добре в реална среда, както и намирането на пазар.
„Насочвам се към Западна Европа, защото там велосипедният пазар е много добре развит“, информира Илиев.
По думите му в България има възможности за производство. „Имам договорки с някои доставчици да правим металната част от рамката и самото сглобяване в България“, каза създателят на Vinghen.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 5 години Аз не разбрах, какво е предимството, спрямо колелетата и тротинетките? 1-вите са по-бързи, вторите са по-мобилни, тук виждам и двете да липсват, поне по клипа. Не може да я сгънеш и вземеш с теб, не можеш и да караш по-бързо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар