Уискито е невинна жертва на размяната на мита между САЩ и Европейския съюз. Очакваме митата от страна на Евросъюза върху алкохолната напитка да се увеличат още, което ще ги оскъпи на нашия пазар. Това прогнозира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Ралица Скорчева, председател на управителния съвет на Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки – „Спиритс България”.
Според нея се очаква допълнително поскъпване на всички продукти от Шотландия след Brexit.
"На 18 октомври се очаква да влязат в сила нова серия наказателни мерки от страна на САЩ към определени видове стоки и продукти от ЕС, включително спиртни напитки. САЩ налагат мита от 25% върху шотландско, ирландско уиски с фокус сингъл малц уиски", посочи Ралица Скорчева и обясни, че сингъл малц уискитата се водят по-висок клас, като се произвеждат само от единичен малц.
По думите ѝ те отбелязват един от най-сериозните ръстове сред потребителите. “Консуматорите добиват култура, развиват вкус и проявяват интерес към тях. В България най-голям ръст в процентно съотношение се забелязва при сингъл малц продуктите", отбеляза Скорчева.
Тя смята, че производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки са готови да намалят печалбите си и да пренасочат рекламните си бюджети към компенсиране на цената за крайния потребител.
Ралица Скорчева информира, че от 25 до 27 октомври в София ще се проведе най-голямото и престижно уиски събитие в Централна и Източна Европа Whiskey Fest Sofia. За осма поредна година фестивалът ще посреща почитатели и уиски ентусиасти, като в рамките на три дни ще се представят продукциите и постиженията на дестилерии от цял свят. Дебют ще направят няколко уиски марки от Япония.
"Някои от нишовите вкусове са от сингъл малц, а иновативните – в шери бъчви, например. В други има добавени вкусове на череша или ябълка", поясни председателят на управителния съвет на Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.