IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Търговците на уиски в България готови да намалят печалбата си, но не и цената

Алкохолната напитка е невинната жертва в търговския спор между САЩ и ЕС, посочи Ралица Скорчева, председател на Сдружение „Спиритс България"

13:45 | 11.10.19 г.
<p>
	<em>Снимка: архив, Ройтерс</em></p>

Снимка: архив, Ройтерс

Уискито е невинна жертва на размяната на мита между САЩ и Европейския съюз. Очакваме митата от страна на Евросъюза върху алкохолната напитка да се увеличат още, което ще ги оскъпи на нашия пазар. Това прогнозира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Ралица Скорчева, председател на управителния съвет на Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки – „Спиритс България”.

Според нея се очаква допълнително поскъпване на всички продукти от Шотландия след Brexit.

"На 18 октомври се очаква да влязат в сила нова серия наказателни мерки от страна на САЩ към определени видове стоки и продукти от ЕС, включително спиртни напитки. САЩ налагат мита от 25% върху шотландско, ирландско уиски с фокус сингъл малц уиски", посочи Ралица Скорчева и обясни, че сингъл малц уискитата се водят по-висок клас, като се произвеждат само от единичен малц.

По думите ѝ те отбелязват един от най-сериозните ръстове сред потребителите. “Консуматорите добиват култура, развиват вкус и проявяват интерес към тях. В България най-голям ръст в процентно съотношение се забелязва при сингъл малц продуктите", отбеляза Скорчева.

Тя смята, че производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки са готови да намалят печалбите си и да пренасочат рекламните си бюджети към компенсиране на цената за крайния потребител.

Ралица Скорчева информира, че от 25 до 27 октомври в София ще се проведе най-голямото и престижно уиски събитие в Централна и Източна Европа Whiskey Fest Sofia. За осма поредна година фестивалът ще посреща почитатели и уиски ентусиасти, като в рамките на три дни ще се представят продукциите и постиженията на дестилерии от цял свят. Дебют ще  направят няколко уиски марки от Япония.

"Някои от нишовите вкусове са от сингъл малц, а иновативните – в шери бъчви, например. В други има добавени вкусове на череша или ябълка", поясни председателят на управителния съвет на Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:16 | 12.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още