Различни такси формират цените на билетите във въздушния транспорт. Сред тях са летищната такса, която се определя на база на капацитета и категорията на летището, горивната такса, която вероятно ще се увеличи. Има и екологична такса, която Европейският съюз (ЕС) иска вече да се формира по нов механизъм.
Това обясни в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Александър Богоявленски, автор на предаването "Авиошоу" по Bulgaria ON AIR.
Целта е да се намали въглеродният отпечатък на авиокомпаниите, коментира той. "Идеята е авиокомпаниите, които имат по-сериозен въглероден отпечатък, да имат по-голяма данъчна тежест. Тя вероятно ще бъде прехвърлена на пътниците", смята Богоявленски.
Авторът на предаването "Авиошоу" прогнозира, че данъкът няма да е повече от 2%-6% на пътник.
Той обърна внимание на факта, че не се взима под внимание развитието на гражданската авиация, която “през последните 20 години напредва значително по отношение на намаляването на въглеродния отпечатък чрез по-икономични двигатели на самолетите".
„Големите авиационни групи обновяват самолетния си парк с все по-икономични, безшумни и не толкова замърсяващи околната среда самолети“, посочи Богоявленски и подчерта, че според нови проучвания в момента летищата произвеждат по-сериозно замърсяване за околната среда, отколкото самите авиокомпании.
Вижте целия разговор в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 5 години аха ... ше земат едни пари и сетне кво ? ... ше оправат климата ли ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Това данъците са много хубао нещо! отговор Сигнализирай за неуместен коментар