Проектозаконите за пътните превозни средства (ППС) са „абсурдни“ в този си вид, твърди Богдан Милчев от Института за пътна безопасност в студиото на „Светът е бизнес“ с водещ Ивайло Лаков. Той предлага създаването на кодекс, който да обединява, а не да раздробява проблема с войната по пътищата, чиято основна идея да бъде промяна на средата, в която са поставени водачите на ППС.
„Няма как да постигнем различни резултати, ако всяка година прилагаме едни и същи мерки. Моделът „контрол-акции-контрол-акции-вдигане на глобите“ се изчерпва. Той дава някакъв резултат, но вече осма-девета година не можем да намалим жертвите под 600. Просто трябва да сменим подхода. Трябва да променим средата. Тя е съставена не само от пътищата и инфраструктурата, но и от законодателството, обучението на шофьорите, образованието, ресурсите, културния детерминизъм. Всичко това може да го промени държавата“.
Богдан Милчев дава пример с Швеция, която се слави, като държавата с най-голяма безопасност на пътя. Там хората признават, че 40% от водачите карат с превишена скорост, но вместо да се поставят камери на места, на които да се събират глоби, те биват локализирани там, където скоростните ограничения наистина спасяват животи.
„Административната среда у нас е силно корупционна. Това не е мое заключение, но аз го споделям. Европейската комисия смята средата в България за силно корупционна. Когато създаваш все повече административни процедури, все повече гишета, ти увеличаваш корупцията. Авторите на тези законопроекти будят доста тревога във всички нас, защото не е ясно чии интерес обслужват“.
Нужна е ясна политика, която за период от 5-6 години да наложи промени, които да променят цялостно средата у нас, за да може в крайна сметка да се отлепим от дъното, с което някак сме свикнали, по отношение статистиките за смъртността на пътя от глава на населението, коментира още гостът.
Още от разговора вижте във видеото.
преди 5 години Абе що някой не вземе да отчете разликата в жертвите примерно преди и след магистрала Тракия ? На пътя между Бургас и Варна колкото и камери да сложат капацитета на пътя пак няма да отговаря на трафика който минава през отсечката . Най-много жертви има по претоварените трасета - елементарно е ! Над 50 % от жертвите са при челни удари , което говори че няма общо с скоростта а с капацитета на пътищата ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Може ли поне на мобилната версия да спрете видеата в статиите да тръгват автоматично, или поне да са на без звук... Влизам в сайта за да чета, не да слушам, а често и съм в обстановка, в която не е уместно да има звук. Да не говорим че хабят ненужно мобилен интернет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Войната по пътищата е мит, създаден от власт имащите с една едничка цел - легализирана кражба на все повече и все повече от парите ви замаскирано като уж "спасяване на животи". Само ако погледнем предложението - още камери и други такива т.е още далавери за избраните партийни фирми, които да доставят евтини китайски камери струващи 50$ на цена 1000$ за камера на пътна полиция или общините т.е. още организиран айдуклък. Същия форма на кражба и злоупотреба като прословутите акулски перки на графа и всичко направено от фалшива загриженост... Простотията наречена "паспорт на автомобила" е същата форма на грабеж пак от загриженост разбира се... Друга такава приумица "технически паспорт на сгради"... отговор Сигнализирай за неуместен коментар