Проблемът е нетно колко замърсяваме околната среда и развитието на технологиите, отколкото по какъв начин ще харчим електроенергията. Електродвигателите на този етап замърсяват много пъти повече от конвенционалните, заяви проф. Йонко Мермерски, изследовател и преподавател по органична химия в Джорджтаунският университет в Ню Йорк, САЩ, в предаването "Светът е бизнес" с водещ Николай Кръстев.
"Аз предлагам решение за зареждане на електромобилите в движение, а не стационарно. Потребителските навици са огромен фактор, който мнозина не отчитат. Много хора не искат да помислят за плъгин-хибрид или за автомобил, който се зарежда".
Непосилно е индустрията да се пренастрои така, че да се постигнат целите за икономичност, без това да окаже рязко влияние върху икономиката, подчерта гостът. Аз лично бих пестил природните ресурси, тъй като в момента нямаме техен заместител, като бих насочил в автомобилната индустрия всички коли да бъдат хибридни, твърди още проф. Мермерски.
И САЩ, и Китай намаляват подкрепата си за горивната ефективност и електрическите превозни средства. Какво следва?
"Субсидиите в Китай ще бъдат намалени с близо 50% още тази година. Интересна е причината поради ниската ефективност на тези системи на този етап, както и заради измамите. Количеството на енергия и цената определят това какви автомобили ще бъдат карани".
Професор Йонко Мермерски съобщи, че над 85% от електроенергията в световен мащаб произлиза от фосилни горива. Не можем да ги отречем и спрем, при условие, че са евтини. Човечеството е разглезено в това отношение, смята той, тъй като разхищаваме енергия. Електроенергията трябва да дойде от възобновяеми източници, изтъкна гостът.
До 20 години общият брой на автомобилите на планетата ще бъде 1 млрд. 500 млн., казва Мермерски. "Годишно произведените автомобили са около 100 млн. Около 1 млн. са електромобилите. На всеки 1000 конвенционални автомобила се произвеждат 2 електромобила. Хипотетично: Ако всичкият литий на планетата превърнем в батерии, няма да имаме достатъчно стокиволатчасови батерии дори за 80% от автомобилите, които ще се движат по пътищата. Когато се екстраполират прогнози, трябва да се съобразим с физическите възможности и ресурси на планетата", категоричен е изследователят и преподавател по органична химия в Джорджтаунският университет в Ню Йорк.
преди 5 години Ха-ха-ха - наистина ли мислиш, че ТИ знаеш повече от професорът? ВСЯКА ЕДНА статистика показва, че делът на ВЕИ е ЖАЛЪК !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ти си зле.КПД ВЕИ тата особено слънчевите работят ефективно около 2-4 часа дневно. Базови мощности - научи какво значат и какви са. Ако гледаш гугъл и те ползват 100 % "еко" енергия, да ама не *** в училище и си доучи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Тоя е много зле с числата:1.В света не се произвежда 85% от фосилни горива, тъй като от ВЕЦ и нови ВЕИ се произвежда 28-29% от тока. Пък и ядреното гориво с 10% дял не е много фосилно.2.Електромобилите са днес към 3 на 100, а не 2 на 1000.3.Хибридите са умряла заминаваща си технология.Кой му е дал на този да преподава? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години баща и син мермерски защо им давате трибуна по теми извън здравословното хранене , природното хранене и натуралната козметика :))) ... стига , несериозни сте инвестора :))) . уважавани специалисти са но не и по темата . достатъчно литература и изчисления има по света за ефективността на електромобилите с/у обикновенните с ДВГ и те сочат безапелационно едно - през целият си жизнен цикъл електромобилите са по-чисти от тези с ДВГ . а в зависимост от енергийният микс на съответната държава на експлоатация-зареждане може да удари в земята направо по парникови газове една кола с ДВГ . а за батерийте :))) ... мега несериозно . да , литиево-йонните батерии са водещи в момента , но освен тях се ползват и никел-металхидритни , има и натриеви , ама айде там е специфичен процеса . но факт - в саудитска арабия опорните батерии , които ще се зареждат от слънчевите ферми и ще подават напрежение в мрежата , са натриеви :))) ... а за водородните горивни клетки ... ?!?ха ха , оня ден се зачетох за разхода на една тесла модел 3 за 100.000км пробег , за 17 месеца са навъртяни , човека го е карал към uber - 2 комплекта гуми (единият поради пробиване , вторият поради износване) , сменено предно стъкло , камера за задно наблюдение и преден сензор сменени в гаранцията поради неизправност ... найс , а :)))другият такъв , колата е купена юни 2018 и досега е навъртял 100.000 - фабричен дефект на боята , дропва му интернет връзката , гласовият асистент го игнорира периодично , неизяснено щракване в задния мост - не могат да му фиксират проблема засега , 1 комплект гуми поради износване ...нямаш масло , филтри , ремъци ...нормално е стимулите да намаляват постепенно , технологията вече е достатъчно зряла и ефективна ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години импето=карикатура. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ти пак ли почна лиъийчецааа? хахахатеоретически си *** на камик!пиши за малкия диктстор и остави техническите неща ба техниците отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ако всичкият литий на планетата превърнем в батерии, няма да имаме достатъчно стокиволатчасови батерии дори за 80% от автомобилите, които ще се движат по пътищата. Сам аз повтарям това от години вече, ама чугунените глави не възприемат !!!! Може би не всичкият литий - това е силно пресилено - но този, който реално може да бъде добит без непосилен разход на енергия... защото огромна част от - макар теоретично достъпен, ще изразходва за добивът си ного повече енергия, от тая, която дори теоретически би могъл да спести.А какво да кажем за кобалтът, също неизбежен на тоя етап, който е и рядък елемент? отговор Сигнализирай за неуместен коментар