IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Обхват и психологическа близост - основата за излизане на глобалния пазар

Според проф. Димо Димов, преподавател по иновации и предприемачество в Университета в Бат, практиките са разнообразни и отразяват спецификата на секторите

15:21 | 17.06.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Обхватът и психологическата близост са основните признаци, които са фактор при излизане на даден бизнес на глобалния пазар. Това коментира проф. Димо Димов, преподавател по иновации и предприемачество в Университета в Бат (University of Bath School of Management), в предаването „Бизнес старт" с водещ Христо Николов.

„Няма единен пример. Практиките са разнообразни и отразяват спецификата на секторите и на ръководителския екип. Става въпрос за последователен и опознавателен процес - пазари, мрежи от връзки, канали за комуникации, създаване на екипи", коментира проф. Димов.

Гостът твърди, че компаниите, преди да гледат навън, трябва да се вгледат във вътрешните си процеси.

„При проучването на чужди пазари определено се следи абсолютният размер на един пазар. Вторият фактор е психологическата близост. Тя е не само географска, а езикова, културна, политическа. Анализът трябва да бъде сегментиран", допълни той.

При влизане в една страна е важна първата точка на влизане - тя създава базата за растеж, смята проф. Димо Димов. „Трябва да има познания за сегментите, най-слабите звена на пазара. Тук консултантите биха дали информация", уточни той.

Единният пазар сваля много бариери, но не променя психологическата близост/отдалеченост, подчерта гостът. Езикът е средството, което улеснява комуникацията, отбеляза още той.

Още от разговора вижте във видеото.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:01 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още