Детски научен клас (ДНК) предлага занимания за деца с интерактивен подход, които имат образователен характер. Какъв е модерният начин на преподаване коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Явор Денчев. Магистър по микробилогия (Университет на Виктория, Канада), учител и аниматор с дългогодишен опит както в България, така и в Канада, той предлага начин да представи пред децата науката като забавление.
Той е на мнение, че децата са любопитни и желанието им за знания трябва да се поддържа. „Важно е децата да правят нещата сами. Когато се преподава, често те губят фокус, за разлика от моментите, в които се занимават със създаването на дадено нещо“, посочи Денчев. Според него практическото обучение на деца може да се случва във всички научни сфери, като за целта са необходими малко и достъпни материали.
„Всичко се крие в начина на преподаване. В учебниците обикновено има по няколко изображения, често те не са и цветни. Изписването на формули на дъската също не е правилният подход“, смята Явор Денчев.
Той съобщи, че заниманията на ДНК вече са интегрирани в няколко частни училища, има подобни методи, които се използват и в някои общински заведения.
„Демонстрациите са най-правилният начин на учене. Когато имаш нещо интересно и възможност да пробваш, се запомня много по-лесно, убеден е Денчев.– Целта ни е да покажем, че науката не е страшна и купчина от сухи формули и бледи картинки, а е изключително вълнуваща, интересна и полезна. Тя е начин на мислене и отваря врати към непознати светове и умения в децата.“
Повече от разговора в студиото вижте във видео материала.