България среща много сериозна конкуренция в опита си да привлече най-големия производител на автомобили в света. Тази и още автомобилни теми коментира журналиста Иля Селиктар в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.
„България няма опит в производството на автомобили и затова шансовете ни за завод на Volkswagen не са особено големи. Не виждам у нас как ще се реши въпросът с работната ръка, нито как такъв голям инвеститор ще бъде облекчен от данъци. Липсва и адекватна инфраструктура. Но, ако спечелим надпреварата, един такъв завод би имал по-голямо влияние от селското стопанско и туризма“.
Цялостната картина в Европа към момента е такава, че всички автомобилостроители са се ориентирали към производството на електромобили, смята още Селиктар.
„120 000 автомобили на Tesla са регистрирани в Европа за първото тримесечие на 2019 г., докато през 2010 г. те бяха само 130. Норвегия играе най-голяма роля за това“.
Страната ни на този етап изглежда доста далеч от модата с оглед облекченията от държавата в посока инвестициите за нови автомобили, коментира журналистът.
„България няма програма за подпомагане купуването на нов автомобил. В Румъния, например, има такава програмна. Тя е до ¼ от цената на самия автомобил. Тук облекченията са само за безплатна „синя зона“, допълни той.
Целия разговор гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми
преди 6 години Реката с какво ще помогне, да си мият ръцете освен в нея ? Мисля че няма да им е изгодно да я използват за пренос на коли, влаковете са по-лесни за това, а ако пристанището е много важно значи Варна им е нужна. И най-вече Видин е умряла работа, няма хора там, ще са нужни много години на благоприятни условия за да стане град привличащ международни компании. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Да го направят във Видин - там има всичко, което има Кремиковци плюс река. И освен това могат да им отстъпят данъци. В София само до задръствания ще доведе един такъв завод. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години 1.Терен със съществуваща ЖП инфраструктура, достатъчн голям, с възможност за разширение ( на север) в Столица.2. ЖП линии до речно и мореско пристанище3. Международно летище4. Автомобилния сектор последните 10 години е сред най-развитите в страната - ще издърпа кадри от цялата страна.5. Най-ниските данъци в ЕС6. Член на ЕС ( отговаря на куп нормативни изисквания за производство и реализация на пазара в ЕС )7. Добро отношение към немците - немски детски градини и училища с програми на немски - важно за командированите рабтници и семействата им.7. Пазара на електроенеркия върви в дорбра посока.8. Надежда за развитие на дизерфициран газов пазар9. Много немскоговорящи надри на разположение.Какво предлага Турция и Сърбия - по евтин труд. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Човекът е експерт, напоследък е пълно с експерти и се лее експертиза. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години "такъв завод би имал по-голямо влияние от селското стопанско и туризма" ???????????????????????????Абе къде ги намирате такива ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар