Най-фундаменталният проблем на бизнеса е, че той се ръководи от твърди правила, застъпени и в организационната, и в технологичната част. Формирайки по-умна система, може да отсяваме кога да следваме правилата и кога – не. Когато това се осъществи във всички сфери, ще настъпи истинската трансформация. Това е мнението на Никола Караманов, инженер в областта на изкуствения интелект и автомобилния софтуер, от Visteon, изказано в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Той очаква, че транспортът е един секторите, където изкуственият интелект ще навлезе много бързо. “Онлайн търговията и финансовата индустрия също ще са част от процеса. Съществуват обаче чисто математически пречки. За да проучиш, правиш предположение за развитието на съответната система и на тази база извличаш полза. Но пазарът се променя и това се нарушава в даден момент. Трудно е да разбереш кога и защо", коментира експертът от Visteon, доставчик на електроника на автомобили.
Никола Караманов прогнозира, че бизнес моделът в автомобилната индустрия ще претърпи метаморфоза. “Тези, които не се адаптират, ще изпитат неудобство, убеден е Никола Караманов. – "Advanced driver-assistance systems (ADAS) например са системи, които улесняват шофьора чрез изкуствен интелект. Гарантира се безопасност. Дава се индикация за реакция в даден момент. Този тип автоматизация е базисното ниво на изкуствен интелект. Следващото е автономното управление. То е постижимо в обозримо бъдеще."
По думите на инженера, за да се достигне до пълна автоматизация, трябва да се разработят основни компоненти в областта на изкуствения интелект. “Предоставянето на преживяване в колата е другият аспект в случая. Очаква се и развитие на невронните мрежи и нови алгоритми и инвестиции към тях, посочи Караманов във връзка с прогнозата на един от мениджърите на германската компания Continental за пазар на автомобилния софтуер за 1,2 трлн. долара през 2030 г.
Помече от разговора в студиото вижте във видео материала.