Остават само 2 месеца до изборите за нов Европарламент. Дотогава остава малко време, в които социалните мрежи трябва да се подготвят за фалшивите новини, които предстои да залеят интернет пространството. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria технологичният журналист Илия Темелков.
Борбата на технологичните гиганти срещу фалшивите факти в контекста на предстоящите европейските избори е по-скоро на локално ниво и е насочена към това да се знае много ясно откъде идва информацията. Колкото до филтрирането на съдържание - тук се навлиза в една друга сфера на потенциална цензура и ограничаване на свободата на словото, коментира още той.
Тези компании като цяло се опитват да бъдат възприемани като платформа, в която потребителите да споделят информация – лична, публична и пр... Не е ясно обаче кой би трябвало да следи съдържанието - властите или самите те... Все пак би било много неудачно ако например Facebook решава какво да се споделя, тъй като така ще се даде власт на един бизнес, която е неподходящо той да притежава“, обясни още експертът.
Според Темелков компаниите се оказват неподготвени за подобни проблеми заради огромния им растеж.