Домакинствата в България отделят от бюджета си 1,7% за алкохолни напитки при 1,6% средно за един гражданин на ЕС, по данни на Евростат за 2017 г.
Според Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки - Спиритс България, 2018 г. е приключила с ръст от около 8% в обема на консумираните спиртни напитки у нас.
Разминаването в данните коментира прeд Bloomberg TV Bulgaria Ралица Скорчева, председател на Асоциацията.
"Алкохолните продукти и консумацията в магазинната мрежа в България бележат ръст година спрямо година“, каза тя в предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов.
Ралица Скорчева уточни, че не е запозната с методологията на Евростат, според която за 10 г. разходите на домакинствата в България за алкохол от 3% през 2007 г. падат до 1,7% в 2017 г.
Асоциацията пък анализира какво количество алкохол се консумира на година на глава от населението, колко акциз се заплаща и възрастовото разделение на консумацията.
Тя посочи още, че обемът на консумираните алкохолни напитки в България расте както в магазинната мрежа, така и в заведенията. За това допринася и ръстът на туристите в България. Потреблението на алкохол е повишено в столицата, големите градове и курортите.
Отчетената от статистиката консумация за 2017 г. в България на стойност 577 млн. евро по думите на Скорчева е релевантна, но с някои уточнения.
Като обем в магазинната мрежа се реализират около 65% от алкохолните продукти. Около 35% се изпиват в заведения, хотели и места за отдих. „Така че предполагаемата стойност в пари на индустрията е доста повече от 1 млрд. лева", посочи Скорчева.
Тя информира, че предварителните данни за 2018 г. до октомври сочат ръст от 3,5% в акцизите, заплатени в държавната хазна. Това по думите й означава, че през ноември и декември този ръст ще скочи до около 5%. А това води до около 8% ръст в обема на алкохолните продукти.
преди 5 години Това сериозно ли е? Ръста идвал от председателството? отговор Сигнализирай за неуместен коментар