"Всяка страна е много различна от другите, така че ние се питаме дали европейското законодателство е в състояние да хармонизира тези различия. Организацията EuroCommerce, базирана в Брюксел обединява повече от 6 млн. търговци от 31 европейски държави. Сред членовете на организацията са големи играчи от ранга на Ikea, но и много компании от малкия и следен бизнес в Европа". Това каза Кристиян Вершюрен, генерален директор на EuroCommerce, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
Вершюрен каза, че основната му задача като генерален директор на тази организация е да координира дейността й, като представител на секторите на дребните търговци в ЕС. Това е много голяма верига на дребни и големи търговци, но също на повече от 1 млн. малки и средни бизнеси. Те са от различни икономически сектори, малки и традиционни бизнеси като пъбове и магазини, сред тях има и много нови иновационни компании, а организацията представя всяка 1 от 4 компании, секторът й съставлява 10 % от БВП на ЕС. Тя е връзката между производителя и потребителя, така че "във веригата за доставки тя е тази, която пита какво искат потребителите", каза генералният й директор.
Политиката на протекционизъм е една от отрицателните тенденции на българския търговски пазар, а такава, която още не е навлязла в търговията тук, е дигитализацията на търговската верига. По повод сложния въпрос за европейските законодателни помени срещу нелоялните търговски практики, Вершюрен каза:
"Ние искаме да установим честна връзка във веригата за доставки, приели сме добри принципи и практики, които я позволяват. ЕС се опитва да наложи законодателство в сектора, а ние подкрепяме протекцията на малките играчи на пазара, фермерите, за да не се защитават само крупните мултинационални компании. Предложението на ЕК преди лятото беше относително балансирано, обезпокоени сме, че Европейският парламент в момента добавя много регулации и правила, които ще променят нормативната база за търговците на дребно".
По отношение на защитата на потребителите, гостът каза, че това е много широка сфера, но изрази увереност, че ЕС има много високо ниво на защита та потребителите - може би най-високата в света система за защита на потребителите.
"Ако погледнете в други части на света - в Китай, там се водят от числата на защита на потребителите в Европа. Трябва да сме много горди с това - особено по отношение на качеството на храната, на нейната безопасност но и на нейното производство".
По проблема със двойните стандарти на хранителните продукти гостът каза, че е важно да се разбере, че въпросът е важен по-скоро за производителите, а не за търговците.
"Това не е въпрос, който насочва Изток срещу Запад, защото може да има различие между продуктите в Италия и Германия, но се разчита на ЕК да създаде една единна методология за стандартите, въпреки различието на страните".
Гостът коментира и магазините на бъдещето, развитието на търговията в перспектива, може би не е далеч от истината изчезването на реалните магазини, но хората искат да видят и да докоснат това, което е по рафтовете.
Целия разговор гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 6 години таман ти отговорих и се сетих за още един случай от по скоро когато събмитвахме масови оплаквания срещу предаването на Гала :):) дето показваше лечение с ток от мрежата, лечение с шамари и урина :):) еми пак имаше отговор че жалбата е заведена, но нищо не се случи ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години аз, ама беше много отдавна ... че даже ми отговориха по мейл, но нищо не стана след това де. Незнам как е сега, но по едно време със сигурност работеше ... сайта де, не комисията :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Някой успявал ли е да изпрати електронна жалба до Комисията за потребителите? Направили си хората там сайт който не работи за да не им създава работа. Страхотна държава, страхотни институции. отговор Сигнализирай за неуместен коментар