Учениците трябва да развиват качества като критично мислене, правилна оценка на информация и социални умения, тъй като това се търси от бизнеса и формира всеки гражданин на демократична страна. Toва е мнението на Емануил Георгиев, експерт в Националния център за безопасен интернет, изказано в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"Министерство на образованието и науката планира да въведе „Медийна грамотност“. Предметът ще се изучава в часа на класа. Дигитално медийната грамотност трябва да се въведе мултидисциплинарно и да бъде застъпена във всички предмети. Това са определени умения и компетенции, които развиват критично мислене, способност за оценка на информация заради бума на фалшивите новини и социални умения", посочи експертът.
Той коментира, че е от значение учениците да усещат смисъл от прекараното време в училище.
"Най-важното е времето, което учениците прекарват в училище, да е пълноценно за тях. Трябва да има по-голяма гъвкавост и избираемост, като децата да имат право да си избират сами определени предмети", смята Георгиев.
По думите му това би се случило, когато децата са по-ангажирани и изпълняват творчески задачи, с които развиват умения за разбиране, намиране и отсяване на информация.
Вижте целия разговор във видео материала.
преди 6 години пак некакъв измислен термин ... учениците трябва да са с критично мислене само. Медийно грамотни и енергийно бедни са термини измислени от тоталния тъ.панарин ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар