Креативни решения в дигиталната среда се изработват с много познания за това как хората „консумират“ интернет. Това, което най-много помага да изградиш творческо решение, е да познаваш поведението на хората в дигиталната сфера. Това каза Ангел Искрeв, дигитален творчески директор в агенция guts&brains DDB и преподавател в СофтУни, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Според него в последно време най-силно впечатление прави естествената сегментация на целевите аудитории.
“Те вече се сегментират съвсем естествено спрямо социалните медии и Facebook вече е социална мрежа, която е мастодонт и ще си остане такъв. Въпреки всичко обаче повечето от младите хора сами мигрират към други социални медии, като Instagram или Snapchat, и тази сегментация е много добра за специалистите, а това ще продължи да бъде тенденция", посочи Искрев.
Специалистът по дигитален маркетинг сподели, че все повече хората са наясно с това какво се случва в интернет. Той поясни, че включително и Google Chrome вече имат интегриран ад блокър, който спира банерите.
По думите му във Facebook също има такава тенденция, но все още много малка част от хората го избягват - хората са там, най-голямата целева аудитория е там.
„Какво прави един бранд успешен и отличаващ се? Аз постоянно се опитвам да казвам на хората, че трябва да си смел и трябва да имаш guts&brains (смелостта и ума - бел. ред.), за да си го позволиш, защото ни залива много информация в социалните мрежи и когато казваме „Добро утро“ с чаша кафе – това го прави всеки бранд. Трябва да имаш смелостта да прекрачиш дори някои граници или да живееш на ръба и да си много близо да паднеш, защото това би ви отличило като бранд. Смелостта и това да намерите своята идентичност, която да бъде разпозната и хората да започнат сами да говорят“, коментира гостът.
Искрев сподели още, че самият той е част от първата програма за обучение по дигитален маркетинг, която се провежда в СофтУни. Тя обхваща целия спектър на дигиталния маркетинг, като започва с основите, а в първия курс, в първите две издания на програмата вече има над 2000 човека.
„Бизнесът търси кадри от СофтУни и това е тенденция, тъй като няма много места, на които да се учи диджитал, няма и много хора, които да са подготвени, а търсенето е огромно. Това са девет курса, с девет практици, в общо десет месеца. Започва се от септември месец и се завършва чак през месец юни. От този сезон има още два нови курса“.
Какво трябва да съдържа творческото послание в дигиталната среда? Какво е кариерното развитие след завършване на курса? Дават ли си сертификати? Къде търси кадри бизнесът? За колко време се провежда курсът зап дигитален маркентинг?
Вижте повече по темата във видео материала