Китайските туристи вече изместиха като брой японските на много места по света. България обаче изостава в опитите си да привлече този пазар, който е и доста специфичен. Това каза Димитър Попов, член на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), в предаването "Бизнес старт", по Bloomberg TV Bulgaria.
Специалистът обясни, че в по-голямата си част китайските посещения в Европа са организирани. Те се провеждат съвместно от китайски и европейски туроператор. А в България липсва подходящата маркетингова стратегия в тази насока и добро представяне на страната пред туристи.
Попов посочи, че по-голямата част от туристите, които подобно на тези от Китай идват от толкова далече, биха комбинирали няколко европейски държави при посещението си. Според експерта от съществено значение е именно добрата маркетингова стратегия при представянето на България, както и добро сътрудничество между туроператорите в държавите. Маркетингова стратегия обаче в България липсва и то не само спрямо китайските туристи, коментира Попов.
„В България липсва сериозен маркетинг, който трябваше да се случи още преди 10 години, когато всъщност започна да се отчита този бум на китайските туристи в Европа. В страната липсва тази организация между китайски и български туроператори. В момента посещението на китайци в България е доста слабо“.
Китайските туристи реализират предимно културно-опознавателен туризъм, не само почивка при посещенията си в Европа. Това значи, че тези туристи не отсядат само на едно място в страната, подобно на туристите, чиято основна цел е именно почивка. Приходите от такива туристи са значително по-високи, посочи Попов.
Факт е изоставането на България не само в добрата маркетингова стратегия, а и в дигитализацията на сектора, рекламата и услугите като цяло. За разлика от България обаче, в повечето държави, от които туристите идват, технологиите са значително напреднали и непрестанно се развиват, каза още експертът.
„Дигитализацията на пазара протича с изключително бързи темпове. България трябва да отговори също с дигитализация на това технологично развитие. Това е една правителствена отговорност. България към момента значително изостава при тези процеси“.
Вижте още във видеото!