Видеосъдържанието се очертава да бъде най-използваното, най-разпространяваното и най-споделянето съдържание в социалните медии през следващите години. Това прогнозира Лиляна Загорчева, съсобственик на Инфографити, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Тя определи видеоматериалите – инфографики, анимация, презентации, които „превръщат скучни за обясняване и понякога дълги неща в интересни, забавни, любопитни, усмихнати, очовечени визуални материали“.
„Във видеосъдържанието се комбинира видеозаснет материал с motion графика – това е страхотен хит и наистина открива нови възможности за образоване и за въздействие. Защото в един видеоматериал може да се вкарат анимации, които дават съвсем различен пласт на споделяне на информация или на въздействие“, коментира тя.
По думите ѝ това са едни от най-новите тенденции в сферата.
На въпроса дали инфографиките са fast food информация, Загорчева посочи:
„Като всяко нещо зависи как го правиш. В цял свят са известни т.нар. вериги за бързо здравословно хранене. На пръв поглед е оксиморон това, но всъщност се оказва, че е необходимост. Имаш нужда от това да хапнеш много бързо, нямаш време да отделиш час-час и половина, но пък не би направил компромис с качеството".
"Същото е и с информацията. Имаш нужда някой да я синтезира, да я изчете", обясни тя. "Понякога за една инфографика ние изчитаме 20 обемни доклада, за да извлечем есенцията. Имаш нужда някой да го направи за теб, доверяваш се, но разчиташ те да бъдат цитирани коректно, обобщени коректно, да има посочени източници, които при допълнителен интерес сам да проследиш. И етиката като ангажимент на този, който прави инфографиката е изключително важна“.
Колко време може да задържи вниманието един видеоматериал? Как провокацията помага на партньорите? Какви проекти искат клиентите? Как се показва успехът в една визуална история? Само емоцията ли се влага в успешната рецепта? Как инфографиките се оценяват от хората? Каква е комбинацията в най-ефектните инфографики? Как идва идеята за инфографики на стени?
Вижте повече във видеото!