Нужен е мащабен ресурс за реклама на България като туристическа дестинация. Трябва да се популяризира националното богатство, културно-историческото и природно наследство и да се говори повече за изграждането на професионални туристически представителства в чужбина. Това каза в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм.
Според нея е нужен инструментариум за привличане на повече авиопревозвачи не само от Европа, но и от далечния Изток. Това е единственият начин за сериозен ръст на платежоспособните чужди туристи, категорична е тя.
„Докато огромният обем от инвестиции се прави по отношение на частните хотели и атракции, то държавата следва да отговори в рамките на това публично-частно партньорство с ангажимент към своята част от собствеността“, посочи Карастоянова.
Днес в София се проведе среща на Националния борд по туризъм. Темите засягат най-вече дефицитите, които съществуват в българския туризъм и това как секторът да бъде оптимизиран по начин, който да носи необходимите дивиденти.
„Беше обърнато внимание на факта, че около 64% от хората, които са организирали туристическа обиколка в България, са го направили през интернет. Това е едно от слабите звена на българския туризъм от гледна точка на това, че ние явно липсваме в социалните мрежи – Instagram, Facebook и др.“, каза още Карастоянова.
Вижте още във видеото.