Най-големите плюсове на водородните автомобили са липсата на вредни емисии, доста по-високият коефициент на полезно действие на двигателя и това, че не е нужно притежаването на свидетелство за управление на МПС. Това каза Ивайло Бонев, съосновател на Образователен център „Технократи“ в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Специалистът представи в студиото прототип, който показва какво се случва под капака на автомобила и под седалките, така че всеки да придобие по-ясна представа за това какво представлява този вид кола.
Иновативният автомобил ще бъде представен днес в София по време на събитието Код „Водород“, където всички присъстващи могат да станат част от експерименти с добиване на водород в реално време, ще видят как се движи прототипът и ще могат да го тестват.
На изложението пред НДК „Технократи“ ще запознаят деца и възрастни с бъдещето, което носят възобновяемите енергийни източници чрез интересни и практически експерименти, включващи слънце, вятър и вода. Фокусът ще бъде върху разделянето на водата на съставните ѝ водород и кислород и задвижването на мини автомобил чрез водород. Eкип от обучители ще водят демонстрацията и ще напътстват децата като обясняват всеки елемент от процеса и ще ги насърчават сами да експериментират.
Бонев сподели, че към момента основен недостатък на тези автомобили е така нареченият процес електролиза (делене на водата на съставните и молекули), който все още е скъп и към днешна дата има отделяне на вредни емисии. Целта е този процес да стане т. нар. „зелен водород“ - без вредни емисии от възобновяеми енергийни източници.
Според него другият сериозен проблем е липсата на инфраструктура – не само в България, но и в цяла Европа. Засега тя е създадена само в Япония.
„Лидерите в Европа, като Германия и Австрия, започват да влагат в инфраструктура. Shell направиха първата бензиностанция, на която има и водородна станция и спокойно може да заредите автомобила си“, посочи Ивайло Бонев.
По думите му в България също започва да се работи усилено в тази насока и този „процес ще се случи, но ще отнеме време“.
„Заместник-министърът на транспорта само преди няколко дни каза, че България се наема да изгради 10 водородни зарядни станции до 2025 г. Вече има големи концерни, които произвеждат автомобилите на поточна линия и те спокойно могат да бъдат закупени", коментира експертът.
Какви са ползите от автомобилите от водородните автомобили?
Вижте повече във видео материала!
Технологиите и IoT променят много индустрии, включително и традиционния сектор енергетика. Първата годишна конференция E-Infratech, организирана от Investor.bg и Wolf Theiss на 21 юни 2018 г. в Капитал Форт, София, ще отвори платформа за дискусии върху възможностите, които свързаността и технологиите предоставят на обществото, индустрията и инфраструктурата. Повече за нея вижте тук!