IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще подобрят ли санкциите дигиталната култура за съхранение на личните данни?

Гражданите на всяка държава членка на ЕС вече могат да имат претенции към българските администратори

16:10 | 27.05.18 г. 4
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Публичните ни органи, за които е задължение да бъдат подготвени в съответствие с новия европейски регламент за защита на личните данни (GDPR), изобщо не са подготвени. Те упорито продължават да чакат промените в Закона за защита на личните данни, който едва сега мина обществено обсъждане и чийто вариант среща доста критики. Това коментира Спас Иванов, експерт по киберсигурност, в предаването Клуб Investor с водещ Ивайло Лаков по Bloomberg TV Bulgaria.

Той допълни, че доразвиването на регламента и въвеждането на минимален праг на глобите, какъвто се предвижда у нас, е абсолютно недопустимо. Според експерта дигиталната култура по отношение на личните данни, които събират компаниите в България, ще започне да се подобрява с налагането на първите санкции. Той припомни, че те са от 2 до 4% от годишния оборот или до 20 млн. евро,

"Бизнесът не си дава сметка, че GDPR разширява териториалния обхват на регламента и гражданите на всяка една държава могат да имат претенции спрямо българските администратори и те да бъдат одитирани от други държави, а спорът ще се решава в съответната държава по нейното законодателство", допълни Иванов.

"Най-важната промяна, която се въведе с GDPR, е нашето неизменно право на информираност – тоест за какво ще бъдат използвани нашите данни", подчерта той. Регламентът въвежда две основни функции – обработващи и администратори, като 99,9% от компаниите са едновременно и двете.

Според Иванов директивата е изключително полезна.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:42 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

4
rate up comment 9 rate down comment 3
studioaa
преди 6 години
Явно старата българска традиция за рекет на бизнеса за пари е станала европейска. европейския съюз се побългаризира и съветизира....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 2
abdul
преди 6 години
Нещата с GDPR простотията са далеч по-сложни от едните му реклами. Става въпрос за рекетьорска схема с мащаби надхвърлящи фрий версии или социалните мрежи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 2
george353
преди 6 години
Пълни глупости. Единственото което се промени е че кликам няколко пъти повече. Халал да са им моите данни. Ако не искаш рекламни банери, плащай премиум услуга или слагай ад блокер и си готов.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 6
abdul
преди 6 години
GPDR е механизъм за изнудване на бизнеса (и потребители, клиенти)Редно е да бъде тотално игнориран, а ако има здраво мислещи управници да оставят бюрократичните зелки да се оправят сами в свинщината която забъркват.*** пример - фирма, който използва личните данни на потребителите си сега ще продължи да го прави, просто ще изнуди клиентите си да се съгласят, вече явно, с новите "правила".
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още