В Западна Европа и в някои градове на САЩ ще стават все по-популярни различни схеми със споделяне и абонамент вместо покупка на лека кола. Това каза автомобилният експерт Константин Томов в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"Бяхме в понеделник в Амстердам на представянето на един много интересен проект в тази област на новата китайска марка Lynk & Co. Това е дъщерна марка на китайския гигант Geely, в която собственост има и Volvo, също на Geely. Целта на тази марка, както обясняват създателите й, е да предложи един съвсем нов модел. Автомобилите не толкова ще се продават, колкото ще се отстъпват с абонаментни планове. Така ще се спестява на потребителя нуждата от прехвърляния, регистрации, техническа поддръжка и други ядове, свързани с ползването на собствен автомобил", обясни Томов.
Това е автомобил, който, вместо да купиш, си поръчваш с абонаментен план, уточни още експертът. "Донякъде тази схема е близка до оперативния лизинг, но спестява още повече разправии на клиента и в добавка Lynk & Co предлага и други неща, като едно от тях, което се подсказва и от името, е пълната свързаност и възможността човек да споделя автомобила си, когато не го ползва", посочи Томов.
По думите му първият автомобил на Lynk & Co, който ще се появи в Европа в края на следващата година, ще е с един бутон, който можете да натиснете, когато искате да отстъпите колата си на някого.
„Отиваш на работа, паркираш, натискаш копчето, задаваш за какво време не ти е нужна колата. Някой може да я ползва, като за целта ще си плати, разбира се. Така и притежаването на автомобил става по-изгодно“, категоричен е експертът.
Все още е трудно да се каже дали такъв модел ще работи и предизвиква много въпроси, подчерта събеседникът.
Вижте целия коментар във видеото.
преди 6 години Ползвал съм подобна услуга в Амстердам.Не аз директно, домакинът ме 'вози'.Прегледа нещо в телефона, казаха му къде е най-близкия свободен автомобил - на две преди беше.Отидохме дотам пеш, при приближаване колата се отключи и я ползвахме да отидем до точка Б. След това тръгнахме по наши си дела, а сумата за услугата се удържа автоматично. Смятало се с ЖПС по техен си алгоритъм.Без съмнение риск от ПТП винаги има, но предполагам след второто такова таксата ти ще е много по-висока. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години аз съм работил в подобна фирма... става като събират лични данни и ги обменят помежду си ... и да, пак е по тънката лайсна на закона :):)но пак остава проблема кво правиме ако колата е поръчана от някой в момент в който може спешно да ми потрябва. все пак идеята не трябва да е няква форма заместител на сегашните таксита отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ХахаАми значи освен че имаме подробни кредитни досиета (против закона е) ще се сдобием и с нови "наемателни" досиета. Фирми дето се занимават с подобни дейности филтрират клиентите и заявките по някакъв начин но не съм наясно как точно го правят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ами ако омажа колата ти с няква мизерия ... за 20-30 лева влизаме в големи разправии, незнам за теб, но даже и да има такава опция аз не бих пускал моята кола да е шервам с другите ... все едно да си шервам леглото :):) докато съм на работа да пускам някой дето е бил нощна да спи на него :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години чакай малко, не си ме разбрал или мен или стаитята.... тук не говорим за къв двигател ще е, а за бизнес модела... това дето казвам е че не вярвам ти да си купиш кола (разбира се автономна, ако ще и с ядрен реактор да е) и аз чрез някакъв апп да си е наема (твоята лична кола) и да е карам, като ти платя някакъв наем... ти би ли си дал личния автомобил на непознати ?по скоро това ще е бизнес на някоя фирма която само ги дава под наем, а както знаем и сега да си наемеш е по скъпо от да си имаш своя (освен ако не съм някъде на майна си на екскурзия и ми трябва за 2-3 дена)другия проблем е, ами ако ти взема колата за два дена и ти кво правиш ? ... трябва да наемаш трета ли ? Някак си не си го представям сутринта в събота седя на терасата и изведнъж виждам колат ами да заминава на някъде щото някой я е наел, а пък ако трябва да апрувам всеки рекуест ... заеии :):) не съм диспечер :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Представи си бъдеще в което ДВГ за масови автомобили са забранени със закон в градовете. Разрешени са само EV. Единствения консуматив ще са гумите и батериите. Всички собственици на EV ще трябва да си ги купуват от някъде. А компанията отдаваща автомобили под наем е собственик на фабриките за батерии и гуми. Ще може да си направи всякакви бизнес модели, при които да има и евтини варианти за вземане под наем, особено ако автомобилите са автономни и без шофьор. Разходите при експлоатация на EV са изключително малко, няма скоростна кутия и скъп ДВГ гълтащ гориво, масло, свещи, ремъци, уплътнения и куп части за горивните помпи. Даже разходите при EV са на възможно най-ниското ниво в историята. От това по-евтино едва ли е възможно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години това със споделянето на личния автомобил не ми се вярва да се случи ... по скоро ще е собственост на няква фирма от която го наемаш, но не виждам как това ще бъде по евтино ... но времето ще покаже дали този модел има бъдеще. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години кола и жена - на никого !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар