Все повече компании инвестират в социални каузи, появяват се фондации със собствен ресурс. През последните три години обаче обемите на дарените средства намаляват, като през 2016 г. спадът е с над 25%.
Това коментира изпълнителният директор на Българския дарителски форум Красимира Величкова в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
По думите ѝ за сметка на това индивидуалните лица започват да даряват повече.
"Около 8% от хората в България казват, че са дарявали, но активността на хората не може да попълни дупката, която се получава в обемите от дарени средства. През последните 10-15 години се наблюдава отчетливо развитие на дарителския сектор в България", посочи Величкова.
Според нея компаниите за поредна година даряват най-много за образование, за детско и младежко развитие, за култура и изкуство.
"Хората даряват най-много за здравеопазване, при хуманитарни бедствия, когато са привлечени емоционално. Фондациите даряват за развитие на гражданското общество и демокрация“, обясни изпълнителният директор на Български дарителски форум.
Величкова е на мнение, че социалното предприемачество се възприема като естествената еволюция на традиционната форма на дарителство.
„Това е един различен инструмент, който с подходите на бизнеса търси социален ефект върху обществото“, посочи тя.
Кои са подбудите, с които даряват хората? Защо компаниите не даряват по теми, които звучат проблематично и за тях няма консенсус в обществото? Кои са иновативните модели, от които има полза обществото? Как може да се развие корпоративната роля на европейските мрежи на дарителството? Вижте повече във видеото!