Една от мерките срещу замърсяването на въздуха в големите градове през зимата е да се насърчава използването на градски транспорт. Това заяви пред Bloomberg TV Bulgaria Теодора Стоянова от екологично сдружение “За земята” по повод наднормените нива фини прахови частици (ФПЧ) в големите градове.
Тя посочи, че комплексни фактори водят до наднорменото замърсяване в столицата - географски плюс голям принос на човешката дейност, отоплението с нискокачествени въглища, влажна дървесина, горенето на гуми и пластмаси, автомобилният трафик. През зимните месеци според нея битовото отопление е водещ фактор, в сравнение с транспорта.
Градове като Париж, Лондон или Мадрид страдат основно заради транспорта и затова мерките там са срещу автомобилния трафик и насърчаване на ползването на обществения транспорт.
В България трябва да се предприемат мерки за битовото отопление и да се насърчи ползването на градски транспорт. Той трябва да бъде по-удобен, да минава по-често и да се движи до по-късно, посочи тя.
Много държави имат стимули за закупуване на електромобили или хибриди. Настина трябва да се върви в такива посока, препоръча експертът.
„Трябва да бъдем активни, да настояваме мерките да се прилагат, за да се стигне до реални резултати“, каза тя.
Три различни системи измерват замърсяването на въздуха и данните им си противоречат, каза пред Bulgaria ON AIR общинският съветник Венци Мицов.
Бившият кмет на София Стефан Софиянски подчерта, че проблемите с въздуха не зависят до такава степен от градоначалника на съответния град. "Смятам, че се работи по проблема, но мерките не могат да бъдат толкова ефикасни, защото това е въпрос на доста сериозни натрупвания, а и на климатични условия", обясни Софиянски.
Той посочи, че по време на неговото управление на столицата бюджетът за поддържане чистотата в София е бил 60 млн. лв., а сега те са около 160 млн. лв.
преди 6 години Кметът има огромно участие в решаването на проблемите с ФПЧ - определят данъчната политика, чрез която може да се стимулира определено поведение и определят политиката на общинските дружества Топлофикация и ЦГМ. Едното отоплява сравнително ефективно без ***, а другото стимулира употребата на по-малко автомобили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години " Три различни системи измерват замърсяването на въздуха и данните им си противоречат, каза пред Bulgaria ON AIR общинският съветник Венци Мицов."Абсолютна лъжа. Единствено нововъдената супер, хипер система на общината (все още е в тестов период) не отчете замърсяването. Всички други уреди избиха скалата, а и без какъвто и да е уред, смогът си се виждаше и усещаше при вдишване. Все се надявам, че в СО има е малко по-разумни хора. От няколко години е ясно, че замърсяването е основно през зимата и е следствие на нарасналото използване на твърдо гориво за битово отопление, но тук всякакви псевдо експерти продължават да говорят за транспорта: http://eea.government.bg/bg/soer/2015/air/emisii-na-vredni-veshtestva-vav-vazduha отговор Сигнализирай за неуместен коментар