В България се развива силно BPO секторът, който включва центровете за обслужване на клиентите и за поддръжка, както и фирмите за аутсорсинг на бизнес процесите. Причината за това е високото ниво на образование, както и мултикултурната среда, особено по отношение на владеенето на чужди езици. Броят на кол центровете нараства, като само в София са 40-50.
Това каза Дан Любиц от Deskforce в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
“Харесва ни да възприемаме себе си като "Робин Худ" на технологиите", заяви специалистът. "Ние свеждаме технологии, прилагани в индустрията, на ценови нива, достъпни за малките и средни предприятия. Осъзнахме, че много от технологиите са на цени, недостъпни за стартиращи компании, като нас самите. Затова ние правим тези продукти по-достъпни за компании, които са в стартова фаза или във фазата на растежа. Чрез нашите продукти един служител може да бъде продуктивен като за четири. Увеличаваме продуктивността на компаниите с 400%", допълни той
Дан Любиц обясни, че целта на Deskforce е да стимулира развитието на ВРО сектора, да подпомогне създаването на още кол центрове.
"Фирмата ни е на пазара от четири години и се състои от 50 души, като десет от тях работят в България”, информира той.
Любиц посочи, че намеренията на компанията са да удвои своя персонал в България в рамките на идното тримесечие.
“Българската бизнес среда е изключително подходяща за развитието на стартъпи и за разгръщане на стартъп културата, както и за иновациите”, каза още експертът.
Той е на мнение, че България и конкретно София притежават огромен потенциал да се утвърдят като водеща стартъп дестинация.
Вижте целия разговор във видеото