IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Едва между 4 и 10% от компаниите могат да защитят личните ни данни, каза експерт

През пролетта влиза в сила европейски регламент с правото да се изтрие информация за дадено лице в интернет, обяви експертът по киберсигурност Спас Иванов

11:43 | 08.09.17 г.
Едва между 4 и 10% от компаниите могат да защитят личните ни данни, каза експерт

Между 4 и 10% от българските фирми са привели организацията си в съответствие с регламента GDPR (General Data Protection Regulation), който влиза в сила на 25 май 2018 г.  и въвежда задължения за компаниите да защитават личните данни на своите потребители, що се отнася до частните лица.

Така коментира готовността на българския бизнес за въвеждане на изискванията на регламента експертът по киберсигурност Спас Иванов.

В ефира на Bloomberg TV Bulgaria той обясни, че по силата на този регламент компаниите ще бъдат длъжни да докладват кибер инцидентите си, свързани по някакъв начин с лични данни.

Според него готовността на компаниите да се организират е много ниска.

„50% от компаниите заявяват, че имат план. В момента на пазара има фирми с претенции да консултират. Много е важно консултантската фирма да е правилно подбрана, защото при проблем ще бъде санкционирана компанията“, съветва Иванов. 

Кибер специалистът информира, че компаниите са длъжни да назначат, преквалифицират или наемат отвън т.нар. служител по сигурност на информацията. “На него те трябва да осигурят оперативна самостоятелност, за да може да упражнява и да форсира мерките, които изисква регламентът към останалите структури на компанията“, каза Спас Иванов.

По думите му опазването на личните данни се отнася както до клиентите, така и до служителите на предприятието.

„Едно от нещата, които се въвеждат за пръв път на територията на ЕС, е частта от регламента, която отбелязва правото да бъдеш забравен и за теб да няма информация в интернет", заяви Иванов.

Експертът обясни, че който не иска някакъв тип информация да се вижда за него в интернет, спокойно може да внесе молба. Той уточни, че това не означава, че изданието, което е публикувало информацията, ще я изтрие, “но тя ще бъде свалена и повече няма да се индексира”.

Какво трябва да направи българският бизнес, за да осигури сигурност на информацията? Има ли опасност
някои от случаите да отидат в съда? На кои от сигналите за нелоялна практика трябва да
обърне внимание Комисията за защита на личните данни, която е българският надзорен орган? Колко големи са глобите, когато не се спазват правилата?

Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:45 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още