Поддържането на железопътната инфраструктура е един постоянен процес и не може да се говори за инцидентни проекти и отпускане на средства. Железницата е част от една обща интегрирана система и тя трябва да бъде припозната като част от инфраструктурата, а модернизацията ѝ е належаща.
Това коментира Симеон Ананиев от Асоциация на българските железопътни превозвачи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му със смяната на модела на финансиране, който касае европейските програми, транспортна система в България се ориентира към европейските фондове.
„Все повече и повече усвояваме тези фондове, като основните направления, върху които работим, са свързването с европейските коридори, най-вече „Север-Юг“, и връзката София-Пловдив-Свиленград-турска граница“, коментира Ананиев.
Той обясни, че непрекъснато се изграждат отделни подобекти, но сега основни направления остават връзката София-Пловдив с отделните подучастъци. Важна е и връзката София-Драгоман-Калотина.
„Хубав момент в европейските проекти е изграждането на железопътните възли в София, Пловдив и в други големи градове“, посочи експертът.
Симеон Ананиев напомни за стар проект, който сега се възражда - за жп връзка от Бургас до летището в Сарафово. Целта на бъдещия проект според него е да се свържат общините по Южното Черноморие, включително и бургаския квартал „Меден рудник“.
Той прогнозира, че бъдещето на железницата е като част от една обща интегрирана система, която все повече ще се насочва към големите мегаполиси, където да обслужва населението. Като пример той даде разширението на градската зона на големите градове до 70 километра.
Вижте целия разговор във видеото!