Онлайн рекламата се очаква да детронира телевизионната реклама тази година. Според прогнози на JPMorgan най-голямото перо в глобалните средства за реклама ще бъде това за интернет, пише Bloomberg TV Bulgaria.
В САЩ това се случи още миналата година, когато разходите за онлайн реклама скочиха с 22%, достигайки рекордните 72,5 милиарда долара в сравнение с 69 милиарда долара за TV реклами.
В опит да забавят настъплението на Google и Facebook, няколко европейски ефирни медии се съюзяват с цел да доставят по-детайлна и широкообхватна информация за своите зрители на рекламодателите.
Немската ProSiebenSat.1 Media обединява сили с Television Francaise 1 и италианската Mediaset в областта на телевизионните видео-реклами в онлайн среда. Във Франция SFR Group и канал M6 на Metropole Television се сближават с дигитални издатели, продуцентски копании и сайтове за електронно пазаруване.
Във Великобритания, конкурентните доставчици на сателитна телевизия Virgin Media и Sky обединяват досегашните си и бъдещи данни за потребителите, защото така могат да предложат на рекламодателите повече информация, позволяваща по-добре таргетирани реклами.
Най-голямата рекламна агенция в света, WPP, потвърждава за Bloomberg, че Google е водещото място за рекламите на нейните клиенти и казва, че Facebook може скоро да заеме позиция номер 2.
Още подобни коментари гледайте в сайта на Bloomberg TV Bulgaria