Пазарът на реклами, от които се издържат основните социални мрежи, се пренасища и технологичните компании трябва да търсят нови източници на приходи, за да запълнят евентуалния недостиг в бъдеще. Това препоръча журналистът Боби Иванов в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
„Повечето технологични компании като Alphabet и Facebook изненадоха приятно инвеститорите, но остават притесненията по отношение на стабилността на техните приходи и начинанията, които те поемат през последните няколко години“, посочи той.
По думите му засега най-добре с предизвикателството се справя Facebook, като 87% от приходите през второто тримесечие на тази година са от мобилни реклами, което според него е добре, но всъщност показва и една зависимост от точно този инструмент.
„Поради тази причина Facebook предупреди инвеститорите, че този доход не е сигурен и в бъдеще ще търси нови инициативи, с които да запълни недостига“, разкри журналистът.
Той напомни, че има много сериозен натиск от европейските институции и антимонополните органи към Facebook, Google, Apрle, и те трябва да поемат колективен риск в бъдеще да се съобразяват с европейския пазар, за да не им се налагат санкции.
„Различните компании инвестират различно – едни във виртуална реалност, други в изкуствен интелект, но като цяло те трябва да търсят новите ниши“, смята Боби Иванов
Той сподели, че има слухове, според които Facebook работи по оригинално видео съдържание, което да пуска в своята социална мрежа.
„Твърди се, че социалната мрежа обмисля в бъдеще да навлезе и в пазара на HBO и Netflix в случай, че оригиналното съдържание се окаже успешно“, добави още той.
Как ще се конкурират технологичните компании на пазара? Ще излезе ли бизнесът им извън традиционните рамки? Какъв е трендът на развитие в индустрията?
Вижте повече във видеото!