Старите държави членки на Европейския съюз (ЕС) през последните две години са започнали да променят националните си законодателства и въвеждат протекционистки мерки по отношение на транспортния бизнес в разрез с европейските закони. Това коментира в предаването „Бизнес старт на Bloomberg TV Bulgaria изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.
Според него в тази графа попадат директивата за командироване на работниците, изискването за минимални часови ставки за шофьорите, когато са в съответната държава, различни мерки по отношение на почивките и т.н.
„Това изключително много пречи на бизнеса. Освен това го натоварва с различни административни тежести. Второ, не е нормално да се изисква нашите шофьори, които престояват по няколко часа, да им бъде заплащана такава ставка, каквато е в съответните държави", коментира Арабаджиев. "Имаме редица проблеми с френските власти. Те, освен че санкционират за неща, които са в разрез с регламентите на ЕС, също така нарушават правото на защита на нашите шофьори", допълни той.
Арабаджиев съобщи, че вече са предприети стъпки и ще се търси подкрепата на всички държави, които са в Алианса, за разрешаване на проблемите.
„На 30 май ще се внесе транспортният пакет за промени на регламентите в ЕС“, каза той и посочи, че българските евродепутати и министърът на транспорта са ангажирани с проблемите на бранша, но очаква в решаването им да се включи и премиерът.
Според него във вътрешен план липсата на кадри е най-сериозният проблем.
“Имаме нужда от порядъка от три до пет хил. водачи на тежкотоварни машини. Засега има сериозен недостиг и в тази връзка голяма част от българските превозвачи престанаха да развиват бизнеса си и вече инвестират в нови превозни средства, вместо да разширяват парка си“, показват наблюденията на изпълнителния директор на Съюза на международните превозвачи.
Целия разгвор с Йордан Арабаджиев можете да видите във видеото