IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Георги Малчев: Има двуцифрен ръст в дигиталната реклама за 2016 г. в България

Най-голямото предизвикателство за компаниите е да са в крак с поведението на потребителите, твърди управителят на XploraBG 

09:12 | 17.03.17 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg TV Bulgaria</em></p>

Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

За миналата година има двуцифрен ръст в дигиталната реклама в България, като мобилната реклама расте още повече. Има обективни причини за това и няма как този тренд да не продължи. Това каза Георги Малчев, член на Управителния съвет на IAB България и управител на XploraBG в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. Той уточни, че ръстът за Централна Европа е 40%, но конкретно за България данните все още не са готови. Малчев обаче е категоричен, че повишението на приходите в бранша и тук ще бъде сериозно.

Дигиталният маркетинг може успешно да се използва, за да се валидират важни за нас маркетинг предположения, преди да направим големи инвестиции в ресурси или да си спестим много дискусии вътре в екипите“, подчерта гостът. Според него най-голямото предизвикателство за компаниите е да са в крак с поведението на потребителите. 

Факт е, че в края на 2014 г. в България няма област, която касае покупката на нещо, включително офлайн, при която 60% от хората да не казват, че дигиталната среда им помага, каза още Малчев. Тук делът на мобилните телефони е значителен, поясни той.

По думите му дигиталните канали вече носят повече добавена стойност. Малчев обясни, че те са съществени за неща като планиране на покупка, пазаруване, откриване на най-добрия доставчик или дори да се проучат мненията на дадена група потребители. „Хубавото е, че тези канали се надграждат и работят все по-добре“, добави той.

Според него дигиталният маркетинг позволява по един много смислен начин да се формулират предположения относно поведението на потребителите. Въпросът е доколко предположението ще се сбъдне, уточни Малчев.

По думите му социалните мрежи също са много важна част от дигиталния маркетинг и заемат все по-голяма роля в пътеките, които компаниите използват, за да стигнат до определен таргет. „Социалните мрежи позволяват да проследим много неща по пътеката и най-вече дали имат интерес към даден продукт. Чрез тях можем много лесно да валидираме хората, които са склони да си купят по-скъпа стока или услуга“, обясни експертът. 

Вижте повече във видеото. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:24 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 1
khao
преди 7 години
супер, а аналоговата реклама как се справя ? .... ае да се застреляте с тези измислени термини
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още