Туристическият бранш и геополитиката имат равен принос в съживяването на интереса към България като дестинация през последните две години. Това заяви Благой Рагин, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация пред Bloomberg TV Bulgaria.
Постигнахме добри резултати в туризма, но за да бъдат устойчиви те, трябва да се акцентира върху рекламата, смята той. По думите му няма добър туризъм без реклама.
Рагин направи сравнение между България и Хърватия като материална база. Адриатическата страна обаче заделя 100 млн. евро за реклама годишно, които се връщат в хазната стократно, подчерта той. Това е капацитетът, който можем да реализираме, ако си сравним часовника с новите тенденции, каза Рагин.
Около 70 млн. лв. трябва да се заделят за реклама на туризма ни, пресметна специалистът. И предложи България да покани най-добрите международни експерти по маркетинг и туроператори на дискусия за ноу-хау как да рекламираме туризма си, за да има възвращаемост. "Има много добри практики, които можем да използваме", каза Рагин.
Пътят не е да се рекламираме като нискобюджетна дестинация, категоричен е той. И обясни, че при ръст на доходите у нас, биха се повишили и цените на туристическите стоки и услуги, което би довело до по-висока добавена стойност. Рагин даде пример с Черна гора, която само за няколко години е извървяла този път и в момента реализира огромни приходи от туризъм.
Експертът призова за дебат за бъдещото развитие на туризма, а не за административни решения.
Още вижте във видеото
преди 7 години ,,Пътят не е да се рекламираме като нискобюджетна дестинация, категоричен е той"Ами рекламирайте я не като нискобюджетна дестинация, а примерно като Монте Карло на Балканите.Единственият проблем е, че туристите, особено богатите туристи, отбягват мизерията и дестинации,където основната част от населението е съставено от просяци. Съпоставка между Хърватия и България не може да има. Хърватските плажове са разположени срещу италианската ривиера (Римини, Ричоне..) българските срещу Украйна и Сочи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години А според мен г-н Рагин, устойчиви резултати се постигат с качество на услугите и разпознаваем продукт, какъвто България очевидно няма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Колкото и да рекламираш л.йн.то като сладолед пак ла.ай.н..о си остава. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години " българите от провинцията да почиват в България.", а за столичани на гръцкото ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Чудя се колко плаща държавата на фирмите, които изнасят? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Реклама трябва за да се привличат туристи, но нека да не е само за чужденци, а да се прави реклама и за тукашни българи, за да почиват у нас, а не в Гърция или Турция. Да се спре изтичането на конвертируема валута за гевезелъци, и българите от провинцията да почиват в България. отговор Сигнализирай за неуместен коментар