Пазарът на диаманти и диамантени бижута е изключително интересен, защото обединява консервативния модел на скъпоценните камъни като суровина и инвестиционен материал и лъскавия свят на бижутерийните марки икони, сватбите и „червения килим на шоубизнеса“. Точно в тази вълнуваща симбиоза един български предприемач успява да наложи своята марка и започва да се опитва да променя правилата на играта.
Става дума за компанията Taylor & Hart на българина Николай Пирянков, която стартира през 2013 г. в Лондон и след като получава няколко признания от целеви фондове за финансиране на стартиращ бизнес (сред които и от българския Launchhub), налага името си на местния пазар.
Екипът стига до полуфиналите на конкурса за стартиращи предприятия Pitch to Rich, организиран от милиардера Ричард Брансън, а през пролетта на 2016 г. влиза в престижната класация за топ 50 „компании на бъдещето“ на Real Business заради „креативния „направи си сам“ подход, който предизвиква най-престижните бижутерийни марки“.
Междувременно Николай и колегите му си осигуряват близо половин милион паунда с два успешни рунда на финансиране от платформата Seedrs, а в края на миналата година компанията е избрана за финалист в две категории на престижните Startups Awards на Великобритания.
След вълнуваща кампания за бизнес консултиране в рамките на Tech Stars в Бостън през 2016 г. Пирянков и екипът му решават да ребрандират марката си и да се насочат към безбрежния световен пазар. Екипът се разширява и с българско подразделение, което Пирянков оценява като „ключово“ заради факта, че най-важните хора в маркетингово и в технологично отношение са в сърцето на София. Марката вече е продала над 2000 годежни пръстена, а перспективите стигат до 5 пъти повече продажби в следващите две години.
За комбинацията от интересно бижутерийно портфолио и възможността на всеки клиент да изработи пръстен по свой уникален дизайн, за 3D принтера и за своя бизнес модел разказват Пирянков и колегата му Шейн Хънт в новото издание на UpDate.
Изминали издания на UpDate гледайте тук!
Следете UpDate и във Facebook!
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria
преди 7 години аз бих се вслушал в съвета на колегата ... че станахте бетер топспорт :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Все пак зависи от цената, която искат за продуктите си.2 000 годежни пръстена ако са по $1 000 (или повече) бройката си е внушителен успех на фона на конкуренцията там. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Именно, ясно е че е поредния Тиквесторски кьорфишек. Спрете да се излагате с бомбастични заглавия вече, станахме несериозна "медия". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Марката вече е продала над 2000 годежни пръстена, а перспективите стигат до 5 пъти повече продажби в следващите две години.--------------------------------С 1000 годежни пръстена е доста пресилено заглавието "Български предприемач променя правилата на пазар за 100 млрд. долара".Поздравления за човека! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Във видео интервюто е споменато ясно, на няколко места. Поздрави! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години И каква е промяната на пазара, че не стана ясно? отговор Сигнализирай за неуместен коментар