Като правило страните, които заделят по-голял дял от своя брутен вътрешен продукт (БВП) за образование, имат по-добри образователни резултати, по-високо качество на работната сила и човешкия капитал и по-успешно позициониране на международното разделение на труда.
Това заяви главният икономист за UniCredit Bulbank за България Кристофор Павлов в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Павлов коментира доклад, на който е автор, разглеждащ проблемите на образователната система в България през призмата на десетилетия хронично недофинансиране.
Интересно е да се подчертае, че страни, които са оперирали при много по-високи ограничения от гледна точка на дълга и дефицитите, са инвестирали повече в образование, каза Павлов.
Според него тази диспропорция може да се обясни с вярата на управляващите в причинно-следствената връзка между парите, инвестирани в образование, и силата на икономиката. След 1997 г. в България много пера от бюджета работеха в режим на икономии, за да се намали дълговото бреме от 100% от БВП, като вместо спестените пари да бяха инвестирани в намаляване на данъците, една част от тях можеха да отидат за ключови инвестиции в образование, подчерта той.
Вижте повече във видеото.
преди 7 години Абе какво да пилеят пари за образование , на Европа не и трябват бачкатори с висше образование . отговор Сигнализирай за неуместен коментар