IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как БДЖ ще финансира увеличението на заплатите от 2017 г.

Използването на средства от концесията на Летище София за финансиране на БДЖ не е добър ход, смятат от Асоциацията на българските железопътни превозвачи

09:28 | 07.10.16 г.
Как БДЖ ще финансира увеличението на заплатите от 2017 г.

През 2017 г. ще бъдат повишени заплатите на експлоатационния персонал в Българските държавни железници. Липсата на кадри и натрупването на извънреден труд са едни от основните причини за увеличението на заплатите на определените като дефицитни длъжности. Това коментираха Петър Бунев от Синдиката на железничарите в България (СЖБ), доц. Симеон Ананиев от Асоциацията на българските железопътни превозвачи (АБЖП) и Марио Нинов от "КТ Подкрепа" в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria

Същинските преговори за увеличение на заплатите са започнали още през август, поясниха Бунев и Нинов. Ниското заплащане и положеният извънреден труд в рамките на 350 часа при т.нар. дефицитни длъжности карат работодателите да се опитат да задържат кадрите и да привлекат нови такива, коментираха те. Въпреки това изразиха съмнение, че по такъв начин ще бъдат запълнени свободните работни места. 

За първото полугодие както „БДЖ Пътнически превози“, така и БДЖ „Товарни превози“ са на печалба и могат да си позволят увеличението на заплатите, коментира Петър Бунев. "Печалбата е счетоводна и е по нов метод за отчитане. Съотношението между приходи и разходи е 2:1 в полза на разходите, поясни от своя страна доц. Симеон Ананиев.

През годините БДЖ е недофинансирано с над 1 млрд. лева, посочи Марио Нинов. Използването на средства от концесията на Летище София за финансиране на БДЖ не е добър ход, смята той. Според него държавата би могла да задели средства по друг начин.  

Според Ананиев моделът на функциониране на БДЖ трябва да бъде сменен. „Нашият модел на железницата е от миналия век – и като диспечерско управление, и като цялостна организация на движението", посочи той. 

Още от разговора вижте в Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:34 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още