Високи загуби, нарастващи рискове и фалити ще продължат да задават тона в международната корабоплавателна промишленост. Това е заключението от секторен анализ на глобалния лидер по експортно застраховане Euler Hermes. За периода между януари и май 2016 г. фалитите в сектора са се увеличили с повече от десет процента спрямо същия период на предходната година, а краят на кризата и консолидацията не се задава.
„Индустрията продължава да страда от излишни капацитети, товарни и чартърните пътувания са на рекордно ниско ниво, а в същото време световната търговия продължава да отслабва“, заяви главният икономист на дъщерната на Allianz Euler Hermes Лудовик Субран. „Контейнерните превози са изправени пред най-голямата криза в историята си", цитира го DPA.
Стойността на световната търговия, изчислена в долари, ще се свие с 2% след срив от 10 на сто през миналата година. Същевременно обаче все още продължават доставките на огромни контейнерни кораби, които са били поръчани от бранша по време на разцвета и които сега увеличават допълнително свръхкапацитетите. „Това е наистина перфектна буря“, пояснява Рон ван хет Хоф, ръководител на Euler Hermes за Германия, Австрия и Швейцария. Въпреки всички съюзи, сливания и усилия за постигане на по-ниски разходи някои корабособственици ще отчетат значителни загуби. „При някои от тях това ще е решаващо преди всичко заради дългосрочния период на продължаващата криза, в която всички буфери и козове са вече изчерпани", казва Субран.
Наскоро германската корабоплаванa компания Hapag-Lloyd придоби арабския си конкурент UASC, а корейската Hanjin Shipping обяви фалит. Корабите на Hanjin Shipping Co. останаха на милостта на стихиите, след като южнокорейският превозвач подаде заявление за съдебна защита при фалит, с което обърка веригите на доставка на телевизори и потребителски стоки преди сезона на празниците, съобщи Bloomberg ТV Bulgaria. Hanjin Shipping Co. е най-големият строител на контейнеровози в Южна Корея и седмата по големина компания в света с 2,9% пазарен дял. Hanjin Shipping е част от Hanjin Group, която притежава също Korean Airlines Co. - третият по големина в света въздушен карго превозвач.
От възможния фалит на корейската компания са засегнати и европейски корабоплавателни фирми, които са отдали част от своите кораби на Hanjin за чартърни линии. Водещите корабоплавателни концерни обикновено притежават около половината от флота, с която оперират, а останалата част наемат според нуждите си. „Това може да предизвика истинска верижна реакция и ще засегне по-сериозно по-малките корабособственици“, пояснява Ван хет Хоф.
Повече по темата вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria:
преди 8 години аз ви питам нещо, вие ми шиете 4 минуса :):) ... репутацията е голямо нещо, работи и сред необразованите :):):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години и като казваш по-богати ... по-бодати от какво ?от преди ли ? .. ако така, дас какво сравняваш ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години само по себе си не, и е време да изхвърлиш този учебник по икономика който имаш, той е по планова ;) :):)любопитство задоволено ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Аз само от любопитство да попитам - свръхпроизводството не беше ли нещо, което ни прави всички нас по-богати? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години тест отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години остава да създадате свръхкъпъцитетен потребител и сичко ше е на жус.Обаче! Свръхбогатите са разглезени немат нужда от нищо, пък бедните вече си продадоха бъдещето и органите, нема как да им се отпусне кредит, за да си купат телевизор....цунг-цванг,цайтнот и белот! Роботес ше оправат нещата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години горе долу причината е като при другите браншове и за това има криза последните години... не щото има дългове или незнам си кво, а защото всичко е със свръх капацитет. що е така ... щото всичко се автоматизира. отговор Сигнализирай за неуместен коментар